Így hatnak a reklámok a lelki egészségre – a gyerekekére is

Írta: ,

Eddig csak olyan „csőbe húzó” reklámokkal találkoztunk, melyek apró betűs részei, kétértelmű megfogalmazásai vittek minket tévútra. Ma már olyan reklámokkal is találkozunk, melyek szinte már károsak a mentális egészségre. Főleg a gyerekekére…

A lovag, akiből hercegnő lesz

Egy tisztítószer reklámja szerint egy lovag a tisztítószer segítségével egy egész helységet rövid idő alatt tökéletesre kitakarított, melynek kapcsán csodás hercegkisasszony lett belőle, aki büszkén áll a csillogó helység közepén.

A reklám, tudat alatt a gyerek identitását veszélyezteti, hiszen szándékosan, szinte jutalomként, összekeveri a férfi és női szerepeket.

Emellett „mesebeli elit” szintre emeli a tökéletes tisztaságot, ezzel ezt az elérhetetlen állapotot teszi egyedül elfogadhatóvá.

Szerencsére ez a reklám már nem látható a képernyőn.

A bankoló egérkék

A gyerekeket bankolni tanító reklám, rajzfilmes meseként okoz kárt. A film lényege, hogy egy kirakatban két kis sajt van és egy nagy.

A kisegerek „felismerik” azt, hogy a két kis sajt együtt sem olyan nagy, mint nagy sajt.

Ezzel azt sugallják a gyerekeknek, hogy bármilyen nagy, vágyott dologhoz hozzá lehet jutni a bank által – különösebb erőfeszítés nélkül, csupán a felismerés útján.

Azt is sugallja a reklám, hogy a nagyobb dologgal jobban jár az ember, pedig ez köztudottan nem igaz, hiszen – hogy a sajt példájánál maradjak – a nagyobb sajt hiába kerül kevesebbe, ha nem tudjuk megenni, és kidobjuk a maradékot (nem mindig az olcsó az olcsóbb).

A reklám valójában nem a bankolás megtanulását reklámozza, hanem a fogyasztás „nagyszerűségét”, a bankolás által.