Így győzd le a stresszt, mielőtt az győzne le téged

Írta: ,
Ha felidegesíted magad, a következő két órában ötszörösére emelkedik nálad a szívroham kockázata – derül ki a Harvard Egyetem friss kutatási eredményeiből. Hiába szeretnéd tehát azt hinni, hogy mindig ura vagy a helyzetnek, a stressz fiziológiai okoknál fogva sajnos gyorsan végezhet veled. Szerencsére akad néhány gyorstipp, aminek a bevetésével lényegesen csökkentheted a veszélyt.
Számolj el tízig!

Ahelyett, hogy indulatból reagálnál a helyzetre – ami vérmérsékletedtől függően ordítás vagy akár csendes önemésztés is lehet –, számolj magadban egytől tízig! De ne akárhogyan: képzeld el magad előtt a számokat egy-egy pillanatra, s ruházd fel őket különböző tulajdonságokkal. 

A citromkarikákból álló illatos egyes után jöhet például a macskafarokból formált kettes, és így tovább. A lényeg, hogy egy kicsit kiszakítsd a tudatodat a feszültséget kiváltó helyzetből.
Ne jutalmazd magad egészségtelen szokásokkal!

Az alkoholfogyasztás, a dohányzás, a kábítószer és a hangulatevés egytől egyig stresszkezelési mechanizmusnak tekinthető – sőt, némelyeknél még az ösztönszerű szex is.

Amennyiben azon kapod magad, hogy folyton külső eszköz segítségével csillapítod az indulataidat, ideje valamilyen más megoldás után nézned.
 
A relaxáció, a jóga, illetve a sport sokkal jobbat tesz az idegrendszerednek.