Így győzd le a dühöt a mindennapjaidban

Írta: ,

Ha te is olyan vagy, mint én, akkor bizony nagyon hamar fel tud menni benned a pumpa – ilyenkor hihetetlenül nehéz nagy levegőt venni, és elengedni a dolgot. De nem is biztos, hogy ez a leghatásosabb módszere a dühkezelésnek!

Ismerd fel a következményeit! Kép forrása: artstation.com

1/4 Ismerd fel a következményeit!

Kevesen gondolunk bele, hogy a mérgünknek komoly lelki és fizikai eredményei lehetnek, sőt, a szociális kapcsolatainkra is rányomhatja a bélyegét.

Te szívesen dolgoznál együtt egy hirtelen haragú emberrel? Gyakran találkoznál azzal a barátoddal, aki mindig mérges? Na ugye, hogy húzod a szádat – ezt érzik azok is, akik a környezetedben vannak.

Ha negatív vagy, lehúzol másokat is, ha pedig mellé még kiszámíthatatlanná is válsz, azzal szépen lassan eltaszítasz magad mellől mindenkit.

Ne csinálj semmit idegesen! Kép forrása: tumblr, roykahmann

2/4 Ne csinálj semmit idegesen!

A legrosszabb, amit ilyenkor tehetsz, hogy beszélsz a kollégákkal a pletykás pénzügyesről, vagy összeveszel az anyukáddal, amiért megint elfelejtett felhívni.

Elég valószínű, hogy idegesen, a düh hevében nem pont úgy fogsz reagálni, ahogy egyébként tennéd.

Erre a legjobb megoldás az, hogy a roham esetén gyorsan elvonulsz és fújsz párat, megvárod, amíg kicsit lenyugszol.

Általában azért minimum egy óra kell ahhoz, hogy tényleg átlátható, racionális döntéseket hozz még akkor is, ha korábban majdnem felrobbantál.

3/4 Próbáld meg elkerülni a stresszes szituációkat

Vezetés közben jön elő belőled az őrült, vagy utálod, ha lassan sétálnak előtted? Az egyik kollégádat ki nem állhatod, vagy a tesódtól tör ki a frász?

Igyekezz minél kevésbé belehajszolni magad olyan szituációkba, amik kiválthatják benned az ingert.

Ismered magad, tudod, hogy mire ugrasz – ha a dugóban araszoló autósokra, akkor érdemes korábban vagy később elindulni, vagy a tömegközlekedést választani. Az idegesítő kollégát nehéz kirúgatni, de elkerülni még mindig lehet, ahogy a főnökkel zajló szűkcsoportos meetingeket is.

Találd ki, te hogyan tudsz lenyugodni! Kép forrása: tumblr, hellanne

4/4 Találd ki, te hogyan tudsz lenyugodni!

Mindenki másképp találja meg a lelki békéjét – van, aki nyújtógyakorlatokat végez, van, aki sétál egy nagyot, és van, aki számítógépes játékon keresztül vezeti le a feszültséget.

Mindegy, mi az, ami téged túllendít a stresszhelyzeten és lenyugtat – bátran vesd be! Kísérletezz mindenféle módszerrel, előbb-utóbb biztos rábukkansz az igazira.

Onnantól akár fele annyi idő alatt legyűrheted a rohamot, és kicsit elterelheted a figyelmedet a problémáról is – igazi win-win szituáció.