Ideges vagy? Ezek a gyorstippek egy fillérbe sem kerülnek, hogy lazíthass

Írta: ,

Lazítani szeretnél, de a fő kifogás, hogy nem futja rá? A következő tevékenységek ingyen és bérmentve biztosítják rövid- és hosszú távon az idegrendszered nyugalmát. Csupán szándék kell hozzájuk, semmi más!

Kapcsolódj ki!

1/5 Kapcsolódj ki!

Mármint elektronikailag. A tudati detox talán még sohasem volt ennyire egyszerű, mint a XXI. században: egyszerűen csak állj fel a számítógép elől, rakd félre a telefonodat, és nézz olyan tevékenység után, amihez egyáltalán nem kell sem akkumulátor, sem pedig áram!

Egy sűrű hétköznap alkalmával már az is nagy szó, ha néhány percre megteheted ezt, ám még jobb, ha többórásra tudod nyújtani a teljes kikapcsolódást – meglátod, milyen jót tesz majd szellemileg!

Ha egyszer rákapsz erre a lazítási módra, hamarosan rendszeresen igényelni fogod. Lehet, hogy eleinte kétségbe esel majd, mihez kezdesz technológia nélkül, ám gyorsan feltalálod majd magad, ebben biztosak vagyunk.

Vegyél mély lélegzetet!

2/5 Vegyél mély lélegzetet!

Mindössze tizet kell sóhajtanod ahhoz, hogy az idegrendszered megnyugodjon. Ha még sohasem végeztél semmilyen légzőgyakorlatot, kezdd azzal, hogy odafigyelsz a beszívásra és a kifújásra.

A saját testedre irányított koncentráció hamar kiragad a környezet káoszából. A következő lépés már a levegővételek időtartamának számolása: minden egyes beszívásnál számolj el ötig magadban, kifújásnál pedig visszafelé, öttől egyig.

Ez a technika segít a jelenben maradni, így nem fogsz a múlt sérelmein és a jövő rejtelmein aggódni. Mantrázhatsz is közben, amennyire szeretnéd. A „teljesen nyugodt vagyok” mondat például segít benne, hogy valóra is váljon mindez.

Sziesztázz egyet!

3/5 Sziesztázz egyet!

A délutáni csendes pihenő méltán népszerű a Földközi-tenger medencéjében. Az ottani népek a mi szemünkkel nézve egy kicsit lustának tűnhetnek, amiért a nap kellős közepén képesek a munkára fittyet hányva aludni egyet – valójában viszont ez fokozott hatékonysághoz és nagyobb kiegyensúlyozottsághoz vezet.

Ha nincs lehetőséged rá, hogy ebédszünetben vagy munkaidő után lazíts egy keveset, lepd meg néha magad egy random szabadnappal, mert az is sokat segíthet!

Tökéletes és hosszú távú megoldást viszont az jelentene, ha mindennap sziesztáznál félórát, aminek az eredményét azonnal érezheted.

Mozdulj meg!

4/5 Mozdulj meg!

Sétálj egyet, jógázz vagy pattanj biciklire!

Számtalan mozgásforma létezik, ami egy fillérnyi anyagi befektetést sem igényel.

A séta ugyanis magától értetődően ingyen van, jógázni az otthoni szőnyegen is tudsz, kerékpárt pedig akár kölcsön is kérhetsz, ha nincs sajátod.

A lényeg, hogy egy kicsit átmozgasd magad, és ennek köszönhetően felpezsdüljön a vérkeringésed. A fokozott oxigénellátásnak hála, szellemileg és idegileg is nagyobb frissességnek örvendsz majd utána – a tudatról nem is beszélve, hogy ma is tettél valamit magadért, és önfeledt kikapcsolódást élhettél meg.

Fontos viszont, hogy olyan mozgásformát válassz, ami nem idéz elő nálad extra stresszt!

Tarts panaszmentes napot!

5/5 Tarts panaszmentes napot!

Jó előre jelölj ki egy napot, amikor semmilyen panasz vagy negatív kritika nem hagyja majd el a szádat – és a kezedet sem, tehát írásos formában sem közölsz ilyeneket másokkal.

Ha ugyanis eleve kedvezőtlen színben látod a világot, sokkal fogékonyabb leszel az idegrendszeri instabilitásra, hiszen a látszólagos külső hibáztatás ellenére mindenért saját magadat bünteted.

Divatos „panaszkultúránkban” eleinte kihívást jelent majd akár csak rövid ideig levetkőzni ezt a mintát, de előbb-utóbb sikerülni fog!

Kellemes lazítást kívánunk!