Hogyan szabadulj meg a rossz szokásoktól?

Írta: ,

A mai rohanó világban a legtöbbünknek van néhány kisebb-nagyobb rossz szokása. Ja, hogy neked nincs? Akkor sajnos ez a cikk nem neked szól! :) A többieknek viszont – akik például nem vetik meg a körömrágást, a kézropogtatást, a hajcsavarást, a folyamatos nassolást vagy a dohányzást – most szeretnénk pár hasznos tippel szolgálni, hogy felhagyhassanak a káros rutinjukkal.

A rossz szokások lehetnek idegesítőek, kellemetlenek és egészségtelenek – rosszabb esetben pedig mindezek együttesen. Szorongás, idegesség, düh, esetleg fáradtság vagy unalom érzése is állhat a kialakulásuk mögött, „elkövetőik’’ a lelkük mélyén pedig legtöbbször pontosan tudják, hogy helytelenül cselekszenek, amikor a titkos kedvtelésüknek hódolnak. De mi a teendő akkor, ha valaki – jelen esetben te – megelégeli ezt az állapotot, és szeretne változtatni?

Haladj lassan és melegíts be

Sokan egy hónapos bemelegítést ajánlanak egy rossz szokás kiiktatása előtt. Ez azt jelenti, hogy már a konkrét leszokást megelőző egy hónapban is trenírozod magadat a rutin kiiktatására, hogy amikor eljön az idő, teljesen le tudj állni vele.

Az 1 hónapos tudatos felkészülési szakaszban letisztázhatod magadban, miért van szükség a változásra, és elhatározhatod magad, hogy végig fogod csinálni. Természetesen az bemelegítés után ideje lesz a tettek mezejére lépni! A szakemberek szerint akár már 21 nap alatt megtörhető egy beidegződés – először persze nehéz lesz, de kellő kitartással sikerülni fog.