Hogyan készülj fel lélekben a közelgő ünnepekre?

Írta: ,

Sokak számára nyomasztó a karácsony; még a lelkes, ünnepeket kedvelő anyáknak is elfogyhat a cél előtt a lendülete. A karácsonyi előkészületek sok terhet rónak a családra, de a legnagyobb teher mégis a nőkön, anyákon van. Érthető módon tökéletes hangulatot szeretnének családjuknak.

Meditáció, elmélyülés

1/5 Meditáció, elmélyülés

Saját magunk léptékei szerint érdemes nekikezdeni. Az elmélyült állapot által újjászületünk, kipihentebbek érezzük magunkat.

Ez egyéni tevékenység, elkülönülünk mindenkitől kicsit, olyan, mintha szabadságot vennénk ki, hiszen a család az a munkahely, ahol nincs szabadnap – ám lehetnek szabad percek.

A pihentető különleges állapotot elérni gyakorlással lehet, így már most, hétvégenként, ha van egy kis magánidőnk, érdemes elkezdeni, hogy karácsonyi pánik, vész esetén gyorsan elő tudjuk kapni a begyakorolt technikát, mint nyuszit a bűvészkalapból.

Fontos a relaxációs zene, a tíz perc nyugalom megteremtése.

Imádkozzunk együtt!

2/5 Imádkozzunk együtt!

Legalább ebben az időszakban legyen arra időnk, hogy a család együtt imádkozzon.

Az ima alapvetően olyan meditatív tevékenység, mely leveszi kicsit vállainkról a terhet, és karácsonyi hangulatba hoz.

Emellett, ha közösen, egymás kezét fogva imádkozunk, megsokszorozza az összetartozás érzését. Meg lehet ezt tenni közös étkezések előtt, után.

Ez megkönnyíti a kommunikációt egymás között, hatására az ünnepi „hajrában” könnyebben értünk szót egymással.

Vasárnaponként közös program lehet a mise, ami feledteti a bevásárlások feszült hangulatát.

Sós fürdő

3/5 Sós fürdő

Nagyon sokat szidjuk a sót, pedig igen jó hatással van az emberi testre, ha nem is belsőleg, de külsőleg biztosan.

Nem csak a bőrt teszi rendbe, a sós pára a légzésnek is jót tesz, tehát asztmásoknak ajánlott. Érdemes relaxációval egybekötni, azaz mécsesekkel bevilágítani a fürdőszobát.

A gyertyafény, a meleg víz, esetlegesen a nyugtató zene csodákra képes, újjá lehet születni negyedóra alatt.

Egy nagy kádnyi vízhez negyed kiló – lehetőleg nem(!) finomított – só kell.

Engedd el!

4/5 Engedd el!

A karácsony megszervezése sok „kényszerképzettel” jár együtt, melyek megfelelésből fakadnak.

Ilyen a túl nagy adni akarás, mellyel párhuzamos a szorongás is az anyagiak miatt.

Ilyen a „nagyon nagy” takarítás is, és a végeláthatatlan menü.

Szívünket-lelkünket bele akarjuk adni ebbe a három napba, így sok felesleges feladatot vállalunk.

Ezeknek a tevékenységeknek listája akár a felére is csökkenthető, ha nyugodt lelkiállapotban gondoljuk végig feladatainkat.

Ezt érdemes papíron rögzíteni, tervet készíteni, melytől csak kis mértékben érdemes eltérni.

Szépnek lenni vagy kipihentnek?

5/5 Szépnek lenni vagy kipihentnek?

Az ünnepek előtt mindenki nagyobb odafigyelést szentel küllemének, ám a legjobb kozmetikus, fodrász sem tud csodát tenni egy lelkileg zilált nővel.

Mint az idő, mint a pénz véges, így inkább a napi stressz levezetésére kellene fektetni a hangsúlyt, aminek a leghatékonyabb módja a napi 15 perc reggeli(!), aktív mozgás, és a megfelelő folyadékpótlás, mely utóbbinak a stressz által keletkezett méreganyagok kiürítésében van szerepe.

Egy nőnek nemcsak az ünnepi menü elkészítését kell véghezvinnie, mint (szinte) lehetetlen küldetést, nemcsak a dekorálást kell kreatív módon, olcsón és szépen megoldania, hanem azt is, hogyan csináljon ünnepi hangulatot.

Ez pedig lélekben kezdődik. Ehhez elengedhetetlen, hogy egyensúlyban maradjon legbelül a nő, anya.

Nem kellenek nagy dolgok, csak az, hogy ne külső kényszerek szabályozzák be napjait, perceit, elképzeléseit, hanem ő maga.