3 hétköznapi szokás, amit még idén el fogok sajátítani

Zabolai Margit
Írta: ,

Egy ősi bölcsesség szerint a boldogság nem a cél, hanem maga az út, vagyis nem akkor találjuk meg, ha valamilyen eredményhez kötjük, hanem ha a mindennapjainkat is élvezzük. Ehhez sokszor néhány nagyon apró változtatás is elegendő – én például az alábbi szokásokat fogom elsajátítani, minden további késlekedés nélkül. (X)

Reggeli meditáció

Mindenkinek más a bioritmusa, én a reggeli órákban vagyok a legaktívabb, sokszor előfordul, hogy 6 és 8 óra között több dologgal végzek, mint aztán egész délután. Ugyanakkor sokszor érzem azt, hogy ébredés után cikáznak a gondolataim, energikus vagyok, de nem is tudom, mihez fogjak először, kapkodok és nem végzek igazán semmivel. Ilyenkor nagyon sok értékes energiát pazarolok el, amikről azt gondolom, hogy sokkal jobban is tudtam volna hasznosítani őket.

Ezen azzal próbálok meg változtatni, hogy reggelente ébredés után csendes meditációra szánok 15 percet, és elvégzek néhány keringést beindító jógagyakorlatot.

Ez nem vesz el sokat az időmből, de abban reménykedem, hogy a gondolataim összeszedettebbek lesznek tőle, jobban fel tudom majd használni a friss energiáimat. Azt mondják, csak két hétig kell rendszeresen csinálni valamit ahhoz, hogy rutinná váljon, remélem, hogy nekem is gyorsan természetes lesz a reggeli befelé figyelés.

Szabadban töltött ebédek

Azért eszünk, hogy éljünk, de azért az evés még lehet élvezetes dolog, sőt! Miért ne lehetne a mindennapi örömök része? A munkahelyi környezetben viszont nehéz elszakadni attól a stressztől, ami a munkánkhoz tartozik, sőt én például hajlamos vagyok rá, hogy a gépem előtt egyek, akkor meg már közben megírok egy e-mailt, átnézek egy táblázatot, leszervezek egy délutáni találkozót, és puff, már el is ment az ebédszünetem úgy, hogy tulajdonképpen nem is szusszantam egyet, csak befaltam valamit munka közben. Erről viszont le fogok szokni, és ameddig az időjárás engedi, igyekezni fogok az ebédemet valahol a szabadban eltölteni.

3 hétköznapi szokás, amit még idén el fogok sajátítani

A közeli park például a színes falevelekkel tökéletes helyszínnek tűnik, így ebéd közben nem csak a kalóriákat pótolom, de valóban kiszakadok kicsit a munkából is, jó levegőn leszek, hagyom kicsit feltöltődni a kreatív energiáimat és még az őszi napsugarakat is kiélvezem, ameddig tehetem. Most már úgyis szinte sötét van a munkaidő végére, akkor meg miért hagynám ki a nap egyetlen részét, amikor még beszippanthatok egy kis D-vitamint?

A közeli SPAR-ban az új enjoy. termékek között kész salátákat és szendvicseket is találok, amik tökéletes alternatívák, ha nem volt időm ételt pakolni aznap, ráadásul tartalmasak és finomak!

3 hétköznapi szokás, amit még idén el fogok sajátítani

Videók helyett könyveken fogok elaludni

Régebben esténként mindig olvastam, aztán beszippantottak a YouTube-videók, és egy idő után gyakran keltem arra az éjszaka közepén, hogy még mindig megy az automatikus lejátszás, és ki tudja, hány videón keresztül, de már a pekingi kacsa pácolási technikáin bemutatását szemléltető kisfilm megy, pedig én valahol a „20 dolog, amit nem tudtál a Gilmore-lányokról” videónál aludtam be. Azt is észrevettem, hogy egy ideje nyugtalanul alszom, sokat forgolódom és fáradtam ébredek, de ezt sokáig betudtam a stressznek.

Nemrég viszont kezembe akadt egy jó könyv, és annyira lekötött, hogy esténként is inkább azt olvasgattam lefekvés előtt, és észrevettem, hogy sokkal nyugodtabban, mélyebben alszom utána.

Nem véletlenül: ma már tudományosan is bizonyított tény, hogy a kijelzők kék fénye és az olvasás egészen más-más módon stimulálja az agyat, míg előbbi nehezíti, utóbbi elősegíti a pihenést, ezért olvasás után sokkal mélyebben és nyugodtabban tudunk aludni. A könyvet azóta befejeztem, de már betáraztam néhány újabbat, és esténként filmnézés helyett olvasni fogok. Nem csak azért, hogy jobban aludjak, hanem azért is, mert eleve jobban érzem magam a gondolattól, hogy megint találtam időt az egyik kedvenc hobbimnak.

Fotó: encrier/depositphotos.com