Gyors hétköznapi tippek a mentális egészségedért

Sándor Alexandra
Írta: ,
Gyors hétköznapi tippek a mentális egészségedért

A tudati egyensúly megtartása olykor lehetetlennek tűnik a mindennapok sodrásában, mégis léteznek olyan egyszerű praktikák, amelyeknek a bevetésével nagyon sokat tehetsz magadért. Tudtad például, hogy a B12-vitamin segít legyőzni a depressziót, vagy hogy a levendula szimatolásának mérhetően pozitív hatása van? Íme, hét egyszerű mód a mentális egészséged javítására!

Sétálj a szabadban!

Hagyd ki az edzést, ma inkább sétálj vagy fuss egyet odakint! Bár a mozgás minden formája kitűnően hat a tudatodra, valamennyi közül egy kellemes séta, esetleg kocogás a leghatékonyabb. 

Kutatások bizonyítják, hogy „vitalitást, lelkesedést, élvezetet és jobb önértékelést” eredményez az effajta szabadtéri móka, hiszen a napfény jelentette D-vitamin mellett számos impulzus éri a tudatodat.
Szedj B12-vitamint!

Számtalanszor hallhattad már, milyen fontos a vitaminpótlást. De a B12-vitamin konkrét előnyeiről is tudtál?

Tudományosan alátámasztott tény, hogy a hiánya sajnos depresszióhoz, szorongáshoz, paranoiához és egyéb mentális problémákhoz vezethet. 

Természetes körülmények között a tojás, a baromfihús és a tejtermékek tartalmazzák, de táplálék-kiegészítő szedését is megfontolhatod.