7 egyszerű gyakorlat, ami segít feldolgozni a gyerekkori sérelmeket

Zabolai Margit
Írta: ,
7 egyszerű gyakorlat, ami segít feldolgozni a gyerekkori sérelmeket

A gyerekkori bántalmazás vagy a szeretetlen szülő-gyerek kapcsolat a felnőttkorra is kihat, és sokszor nehezen feldolgozható sérüléseket okoz. Ha úgy érzed, benned is maradtak sebek, mindenképpen érdemes szakemberhez fordulnod, aki segíthet a továbblépésben! De addig itt van 7 tipp a psycologytoday.com szerzőitől, ami enyhítheti a bajt.

Húzd meg a határokat – de jó helyen! Kép forrása: flickr, Aisha Yusaf

A gyerekkori sérülések sokszor azért vezethetnek rossz felnőttkori kapcsolatokhoz, mert valaki egyáltalán nem állít fel határokat a saját maga védelmére, és hagyja, hogy az emberek keresztülgázoljanak rajta, annak reményében, hogy valaki ezért szerethetőnek találja majd.

A másik véglet, amikor valaki annyira fél a további sérülésektől, hogy a falat von saját maga köré. Meg kell találnod az egészséges határokat, ehhez viszont az kell, hogy figyeld a saját érzelmi reakcióidat, és próbálj tudatosan, bölcsen cselekedni.

 

 

Találj szerethető emlékeket! Kép forrása: oncewed.com

Azok, akik gyermekkorukban nem kapták meg a szükséges szeretetet a legközelebbi családtagjaiktól, felnőttként is hajlamosak lehetnek úgy érezni, hogy nem méltók a szeretetre –így önmagukat okolhatják olyan esetekben is, amikor valami egyáltalán nem az ő hibájuk volt.

Ennek az érzelemnek a leküzdésében segíthet, ha pozitív emléket keresel a gyerekkorodból.

Ez lehet egy szerető nagynéni, nagyszülő, de akár egy fénykép vagy videó is, amin te magad szerepelsz, és amit felnőttként saját magad ítélhetsz meg. Ha felismered, hogy nem a te hibád volt, hogy nem kaptad meg a szeretetet, amit megérdemeltél volna, könnyebb lesz kezelni az önbizalom hiányát is.