Féltékeny vagy és önbizalomhiányban szenvedsz? 7 tanács, hogy sikeresen kezeld

Szőke Angéla
Írta: ,

Nincs olyan ember, aki már ne lett volna féltékeny életében. A zöldszemű szörny mindannyiunkban előbukkant már, bármennyire is próbáltuk elnyomni. A féltékenység kapcsolatokat tehet tönkre, pedig odafigyeléssel kordában tartható.

Ezt az érzést minden esetben a féltékenykedő fél önbizalomhiánya okozza, amely azt jelenti, hogy nem érzi jó magát a bőrében. Olykor persze megesik, hogy egészséges önértékelésű emberek futnak bele olyan partnerbe, aki megcsalja őket, de ez ritka, mert aki szereti magát, általában nem választ olyan társat, aki rosszul bánik vele. A probléma a legtöbb esetben a rossz gyerekkor.

Ha a szülő nem támogatta kellő mértékben gyermekét és pozitív visszacsatolás helyett csak korholta és szidalmazta, felnőttként is azt fogja hinni, hogy nem elég jó.

Ha a szülei sokat dicsérték gyereküket és kimutatták iránta a szeretetüket, az illető felnőttként is így fog gondolni magára.

Tudat alatt olyan társat választunk magunknak, akitől azt az önbeteljesítő képet kapjuk magunkról, amit gyerekkorunkban a szüleinktől. Tehát akit értékeltek és szerettek, az párjától is ezt fogja elvárni, akit pedig szidtak és kritizáltak, akaratlanul is ilyen társat keres majd. Nézzük, mit tehetünk ez ellen.

1. Fogadjuk el a problémát

Amíg nem magunkban kezdjük el keresni a probléma megoldását, addig nem fogunk előre jutni. Ha minden kapcsolatunkban féltékenykedtünk, el kell ismernünk, hogy velünk van a baj.

2. Vizsgáljuk meg a múltat

Ezek az érzések jönnek valahonnan, így érdemes kicsit beletekinteni a szüleink házasságába, a gyerekkorunkba, vagy az első szerelmünkkel való kapcsolatunkba, hiszen az is meghatározó lehet. Ebben ajánlatos lehet szakértő segítségét kérnünk, ha egyedül nem találjuk a dolog nyitját.

3. Számoljunk el tízig

Amikor érezzük, hogy közeleg a féltékenységi roham, számoljunk el tízig. Mielőtt elkezdenénk vagdalkozni és kiabálni, gyakoroljunk önmérsékletet. Lélegezzünk mélyeket és próbáljunk megnyugodni. Ez nem könnyű, de gyakorlással sikerülhet.

4. Érdemi kommunikáció

Veszekedés helyett próbáljuk meg elmagyarázni partnerünknek, mi az, ami bánt minket. Nem gondolatolvasók – pláne a férfiak –, így sok esetben azt sem tudják, kedvesük miért kiabál velük. A nyugodt, racionális kommunikáció csak pozitívan hathat a helyzetre, míg a veszekedés meddő vitákhoz vezet.

Fókuszban

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!