5 tipp, hogy felhagyj a negatív monológokkal, és megtanuld elfogadni önmagad

Nagy Niki
Írta: ,
5 tipp, hogy felhagyj a negatív monológokkal, és megtanuld elfogadni önmagad

Kép forrása: unsplash

Nem hiába mondják, hogy mi vagyunk saját magunk legnagyobb ellenségei – gyakran a legundokabb emberektől nem kapunk annyi kritikát és negativitást, mint amennyit saját magunknak adunk. Az alábbi öt tipp nagyon sokat segíthet abban, hogy leszokj az önostorozásról, és megtanuld elfogadni magad olyannak, amilyen vagy – hiszen valójában ennyiben rejlik az önbizalom titka.

1. Mozogj, hogy jól érezd magad!

A tested meghálálja, ha rendszeresen sportolsz, de könnyen lehet, hogy az ellenkező hatást éred el vele, ha olyan sportot választasz, amit nem szívből végzel. Ha megtalálod azt a mozgásfajtát, amiben igazán jól érzed magad, az önbizalom is jönni fog vele – részben azért, mert fejlődsz, részben pedig azért, mert olyat csinálsz, amit szeretsz.

2. Tarts szünetet a közösségi médiában!

Hiába érzed úgy, hogy valójában nem befolyásolja a kedvedet a közösségi média, azért biztosan tudat alatt lelomboz néha, ahogy mások tökéletesnek hitt életét nézegeted.

Hetente, kéthetente válassz ki egy napot, amikor nem mész fel semelyik közösségimédia-felületedre, és nem foglalkozol azzal, mások mit csinálnak éppen.

3. Egyébként is: szabályozd azt az Instagramot!

Figyeld meg, hogy melyik profiloktól érzed jól magad, és melyek szívják ki belőled az energiát, vagy melyektől érzed magad kevesebbnek, mint egyébként. Amelyek után rossz érzés marad benned, azonnal kövesd ki, és ne foglalkozz vele többet. Ne felejtsd el: te irányítod, hogy mi jön szembe veled ezeken a felületeken.

4. Ismerd fel, mikor vagy negatív magaddal!

Ha belekerülsz egy negatív spirálba, onnan már nehéz kikerülni, de ha felismered rögtön, hogy rosszul viselkedsz magaddal, még meg tudod állítani.

Ha azt veszed észre, hogy negatívan kezdesz el gondolkodni, és azon agyalsz, hogy milyen hibáid vannak, lépj hátra egyet (persze csak lélekben), és próbálj meg racionálisan elgondolkodni azon, mennyi valóságalapja van annak, amivel szidod magadat. Valószínűleg rá fogsz jönni, hogy nem sok.

5. Gondolj arra, mit mondanál a barátnődnek!

Ha önostorozásba kezdesz, és negatív monológba keveredsz a külsőd, vagy bármilyen más személyiségjegyed miatt, gondolj bele abba, hogy mit mondanál a barátnődnek, aki hasonló problémával küzd! Valószínűleg lebeszélnéd arról, hogy így viselkedjen saját magával, és rámutatnál az előnyeire ahelyett, hogy a hátrányos tulajdonságait sorolod.

Viselkedj úgy, mintha a saját legjobb barátnőd lennél, és ha negatív gondolataid alakulnak ki magadról, azonnal kezd el inkább a pozitív tulajdonságaidat sorolni.

Fókuszban

Nyugodt alvás a megfázás alatt is! A téli megfázások tünetei alváshiányhoz vezethetnek, mely akár egy éjszaka alatt is negatívan befolyásolhatja az agyműködésünket

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!