Ezekkel a tippekkel nyugtasd le magad, ha hirtelen felkapod a vizet

Nagy Niki
Írta: , Frissítve:
Ezekkel a tippekkel nyugtasd le magad, ha hirtelen felkapod a vizet

Kép forrása: unsplash

Hirtelen haragúnak lenni egy olyan személyiségvonás, amitől nagyon nehéz megszabadulni, de még kordában tartani is csak akkor lehet, ha megtanulod kezelni. Az alábbi tippek segíthetnek, ha könnyen felmegy benned a pumpa, mégis szeretnél hamar lehiggadni.

Vegyél mély levegőt!

Nem véletlenül mondják ilyenkor mindig, hogy számolj el tízig, és vegyél nagy levegőt – a légzéskontroll tényleg segít, ha ideges vagy mérges vagy. Ha felforr az ember agyvize, általában gyakrabban veszi a levegőt, és nem is túl mélyeket, amitől egy olyan ördögi körbe kerülsz, ami csak ráerősít a küzdj vagy menekülj ösztönödre. Ha tudatosan lelassítod a légzésedet, előbb-utóbb az agyad is veszi az adást, és nem termeli tovább a stresszhormonokat.

Tudatosítsd, hogy mérges vagy

Sokszor azért húzzuk fel magunkat annyira, mert próbáljuk magunkban tartani a dühöt, holott sokkal többet segít, ha elismered: igen, mérges és ideges vagy. Még jobb, ha hangosan ki is mondod. Ezzel csökkentheted a negatív érzéseket, és könnyen lehet, hogy a haragod egy része el is száll, amint kifejezed, hogy érzel.

Gondolkozz el magadon!

Ez pont az a tanács, amit a szülők szoktak mondani, pedig nem hülyeség: ha aránytalanul mérgesnek érzed magad, és le szeretnél higgadni, kezdj el azon gondolkozni, hogy vajon miért is vagy tulajdonképpen ideges. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy mi az, amire így reagálsz, mennyire reális ez valójában, és hogy ha majd lenyugodtál, mennyire fog számítani számodra az, amin most ennyire felhúzod magad. Ha megpróbálod logikusan végiggondolni, valószínűleg a problémáid háromnegyedére nem érdemes ennyi energiát elvesztegetned.

Mozogd ki magadból!

Ha úgy érzed, mindjárt felrobbansz, ne dühöngj otthon magadban, hanem inkább menj ki a friss levegőre, és add ki magadból fizikailag a feszültséget! Mindegy, hogy elmész sétálni, futni, vagy bokszolni, a lényeg az, hogy mozogj, sokkal hamarabb fogsz lenyugodni, és sokkal előbb látod majd tisztábban a problémát. A mozgástól ugyanis az agyad szerotonint kezd el termelni, ami egy boldogsághormon, és segít abban, hogy elszálljon a dühöd.

Képzeld el magad nyugodtnak

Alkalmazd az első tippet, és néhány nagyon mély, lassú lélegzetvétel után képzeld el, hogy teljesen nyugodt vagy, és hideg fejjel viszel végig egy egyébként bosszantó és dühítő szituációt. Ha ez lebeg a szemeid előtt, könnyebb lesz úgy viselkedned, mint az elképzelt alteregód, amikor tényleg teljesen felforr az agyvized.

Ne becsüld alá a zenét...

Kutatások kimutatták, hogy a zenehallgatás nagyban befolyásolhatja a hangulatodat – persze ehhez valószínűleg kutatás se kellene, annyira érezzük magunkon minden egyes nap. Ha rossz kedved van és dühös vagy, hallgass olyan zenét, amit szeretsz – mindegy, hogy az szintén dühös rockszám vagy egy nyugtató jazz, a lényeg, hogy a kedvenceid között legyen.

Figyelj valami teljesen másra!

Ilyenkor persze nehéz másra koncentrálni, mint amiért mérges vagy ideges vagy, de próbáld ki azt, hogy rákényszeríted magad valami teljesen más tevékenységre: mosogass el, nézz meg egy videót a neten, vagy olvass valamit – mindegy, csak terelje el egy kicsit a figyelmedet. Ha kizökkensz ebből az ördögi körből, és másra is tudsz gondolni, mint arra, ami felidegesített, akkor hamarabb nyugszol meg, mintha újra és újra azon kattognál, miért vagy mérges.

Legolvasottabb cikkek

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Fókuszban

Harmónia kívül-belül - Tökéletes páros a Lenortól

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra!