Ezeket ne edd, ha hajlamos vagy a szorongásra

Írta: ,

Bárki, aki lenyomott már egy doboz jégkrémet egy rossz nap után, tudja, hogy az ember tényleg érezheti magát jobban, vagy éppen rosszabbul bizonyos ételek után. De aki szorongásra is hajlamos, még inkább oda kell, hogy figyeljen erre. Összegyűjtöttük azokat az ételeket, amiket mindenképpen kerülj, ha nem szeretnél tovább rontani a hangulatodon!

Cukor, cukor, cukor Kép forrása: playbuzz.com

Mindennek az az átkozott cukor az oka – és valóban, ha több cukrot eszel, az sokkal inkább leterheli a szervezetedet, és az idegsejtjeidre sincs túl jó hatással.

A Diabetologia tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint a magas vércukorszint gátolja az olyan fehérjék hatékony működését, amelyek a neuronjaid épségéért és szaporodásáért felelősek.

Magyarán minél több cukrot viszel be a szervezetedbe, az agyad annál inkább minimális erőbedobással fog működni, így gyakorlatilag tágasra nyitod az ajtót a depresszió és szorongás előtt.

Mesterséges édesítőszerek Kép forrása: feastingathome.com

Sajnos a cukor után a light üdítőknek és édesítőszerrel készült kakaóknak is búcsút kell mondanod – ezek ugyanis, bár közvetlenül nem növelik a derekad térfogatát, sem az alakodra, sem a lelki egészségedre nincsenek jó hatással.

Az aszpartám, ami egy különlegesen veszélyes édesítőszer (sajnos még a legtöbb light termékben ezt használják) csökkenti a szerotonin szintjét a szervezetedben – ez pedig hangulatingadozáshoz, fejfájáshoz, kedvetlenséghez és szorongáshoz vezet.

Vigyázz, mivel édesíted a reggeli kávédat – a legjobb megoldás, ha teljesen természetes édesítőszert veszel, mint amilyen például az eritrit.