Évszakok az ajurvédában, hogy mindig jól érezd magad

Írta: ,

Étvágyunk és emésztési funkcióink az évszakokkal együtt változnak. Mást eszünk télen és nyáron, másképp öltözködünk és viselkedünk, más betegségre vagyunk hajlamosak. Testünk alkalmazkodik az évszakokhoz, ezért szükségletei változnak. Cikkünkben sorra vesszük az évszakokat, és ötleteket adunk arra vonatkozóan, hogyan őrizheted meg harmóniádat az időjárásban bekövetkező változások ellenére. 

Életmód

A táplálkozásnak kellemes, de mértékletes tevékenységnek kell lennie.

Jó közérzetet biztosíthatsz magadnak, ha a saját igényeid szerint eszel, és nem veszel figyelembe másokat.

A minőséget és a mennyiséget a saját igényeid szerint határozd meg.

Tiszta edényből, tányérból és evőeszközökkel egyél, és mérsékelt ütemben, se túl gyorsan, se túl lassan, közben figyelve az ételre. Táplálékod legyen kellemes hőmérsékletű, se túl meleg, se túl hideg.

Ne nassolj a főétkezések között, mert az étvágyad rendszertelen lesz. 4-5 óra teljen el két étkezés között, hogy az előző étel teljesen megemésztődjön.

Vacsorázz korán, hogy a szervezeted még mindent megemészthessen elalvás előtt

Tavasz

Lelassul az emésztés, ezért csökkenteni kell a magas savtartalmú ételek bevitelét.

Mellőzni kell az édességeket is, mert ilyenkor a szervezet a pluszkalóriákat nehezen dolgozza fel.

Ha napközben elfáradsz, alvás helyett frissítő testgyakorlatokat végezz, vagy vegyél egy meleg fürdőt.

Végezz méregtelenítő kúrát, kerüld a nehéz fizikai megterhelést és a stresszhelyzeteket. Pihenj, utazz, szánj időt a családodra és önmagadra.

Miután eleget pihentél, mozogj, sportolj megerőltetés nélkül.

Kétnaponta vegyél 10-15 perces meleg fürdőt. A napi időjárásnak megfelelően öltözködj. Tartsd magad a napi kalóriaszükségleted alatt.