Négy dolog, amit tudnod kell az érzelmi fájdalmak leküzdéséről

Írta: ,

Mindannyian élünk át érzelmi fájdalmakat időnként: egy szakítás, egy baráti konfliktus, egy búcsú. Az élethez szorosan hozzátartoznak a nehéz időszakok, és bár ezt el kell fogadnunk, nem jelenti azt, hogy ne lehetne tenni azért, hogy ezek a fájdalmas fázisok gyorsabban elmúljanak! Most megmutatjuk az érzelmi fájdalmak négy leggyakoribb forrását, és azt, mit tehetsz ellenük.

Fájdalmas emlékek, negatív kritikák Kép forrása: unsplash

Mindenkinek vannak negatív élményei a múltjából, és ahogy a vidám emlékek gyakran eszünkbe jutnak, úgy sajnos ezek is. Sok esetben olyan történésekről van szó, amelyek nagyon megalázóak voltak számunkra, és olyan kritikát kaptunk, ami mai napig fájdalmas a lelkünknek.

Időnként még gondolkodunk arról, vajon ma is úgy látják-e a helyzetet, ahogy akkor?

Ahhoz, hogy végre tovább lépj ezen, és elfelejtsd a negatív kritikákat, el kell fogadnod, hogy a te világod nem olyan, mint a többieké. Míg a saját életedben te vagy a középpontban, addig mások sokkal kevesebbet gondolkodnak rajtad, mint te saját magadon.

Minden csoda három napig tart, te pedig annyit tehetsz, hogy megérted, ezek egyáltalán nem olyan nagy terhek!

Egy trauma az egész életünket megváltoztatja, és sok esetben hiába fejlődtél nagyon sokat, egy apróság is visszaránthat téged a kezdetekhez.

Amikor elveszítesz valakit az életedből (akár egy tragédia, akár egy szakítás miatt), egy traumán mész keresztül, és többé semmit sem látsz olyannak, mint korábban.

Nem érzed azt, hogy a világ biztonságos lenne, ha ilyen fájdalmas élményeket tapasztalhatsz meg benne!

Ilyenkor az egyetlen megoldás, ha megpróbálod a saját módszereddel megélni a gyászt, és elfogadni, hogy van, amit nem tudsz megváltoztatni.

Hozzá kell szoknod az új életvitelhez, az átalakuláshoz, és megérteni, hogy időnként muszáj alkalmazkodnod az élethez, hogy később boldog lehess.