Négy dolog, amit tudnod kell az érzelmi fájdalmak leküzdéséről

Írta: ,

Mindannyian élünk át érzelmi fájdalmakat időnként: egy szakítás, egy baráti konfliktus, egy búcsú. Az élethez szorosan hozzátartoznak a nehéz időszakok, és bár ezt el kell fogadnunk, nem jelenti azt, hogy ne lehetne tenni azért, hogy ezek a fájdalmas fázisok gyorsabban elmúljanak! Most megmutatjuk az érzelmi fájdalmak négy leggyakoribb forrását, és azt, mit tehetsz ellenük.

Fájdalmas emlékek, negatív kritikák Kép forrása: unsplash

1/4 Fájdalmas emlékek, negatív kritikák

Mindenkinek vannak negatív élményei a múltjából, és ahogy a vidám emlékek gyakran eszünkbe jutnak, úgy sajnos ezek is. Sok esetben olyan történésekről van szó, amelyek nagyon megalázóak voltak számunkra, és olyan kritikát kaptunk, ami mai napig fájdalmas a lelkünknek.

Időnként még gondolkodunk arról, vajon ma is úgy látják-e a helyzetet, ahogy akkor?

Ahhoz, hogy végre tovább lépj ezen, és elfelejtsd a negatív kritikákat, el kell fogadnod, hogy a te világod nem olyan, mint a többieké. Míg a saját életedben te vagy a középpontban, addig mások sokkal kevesebbet gondolkodnak rajtad, mint te saját magadon.

Minden csoda három napig tart, te pedig annyit tehetsz, hogy megérted, ezek egyáltalán nem olyan nagy terhek!

2/4 Valaki elveszítése, trauma

Egy trauma az egész életünket megváltoztatja, és sok esetben hiába fejlődtél nagyon sokat, egy apróság is visszaránthat téged a kezdetekhez.

Amikor elveszítesz valakit az életedből (akár egy tragédia, akár egy szakítás miatt), egy traumán mész keresztül, és többé semmit sem látsz olyannak, mint korábban.

Nem érzed azt, hogy a világ biztonságos lenne, ha ilyen fájdalmas élményeket tapasztalhatsz meg benne!

Ilyenkor az egyetlen megoldás, ha megpróbálod a saját módszereddel megélni a gyászt, és elfogadni, hogy van, amit nem tudsz megváltoztatni.

Hozzá kell szoknod az új életvitelhez, az átalakuláshoz, és megérteni, hogy időnként muszáj alkalmazkodnod az élethez, hogy később boldog lehess.

3/4 Szociális elutasítás

Ennek is számtalan formája létezik: egy baráttal megromlik a viszonyod, vagy rájössz, hogy bár te nagyon szeretsz valakit, ő nem viszonozza ezt.

Néha a legapróbb elutasítás is képes romba dönteni, attól függően, hogy mikor kerül sor rá.

Szakértők szerint ilyenkor négy lépést kell megtenned azért, hogy végre el tudd felejteni ezt a fájdalmas csalódást.

Először is tilos magadat kritizálnod, hiszen ezzel csak mélyebbre lököd magad, mint korábban!

A második lépés, hogy változtatnod kell valamit, amitől úgy érzed, sikerült fejlődnöd.

A harmadik fokozat, hogy új kapcsolatokat építesz ki, a negyedik pont pedig abból áll, hogy harcok helyett elfogadod, hogy a fájdalom az élet velejárója.

4/4 Magányos időszakok

A magány hatására a lelkivilágod nagyon rossz állapotba kerülhet, és már csak akkor veszed ezt észre, amikor azon kapod magad, hogy ki sem mozdulsz a négy fal közül.

Szépen lassan elveszíted a kapcsolataidat, elzárod magad a közösségektől, és úgy érzed, ezt már nem tudnád rendbe hozni.

A megoldás egyszerű: empátia. Egy ilyen helyzetben érzelmi szinten kell közelítened azokhoz, akik fontosak neked.

Ennek köszönhetően ugyanis megérted, hogy nem vagy egyedül a problémáddal, és mindenki küzd a saját démonjaival. Azáltal, hogy képes vagy erről beszélni, szépen lassan rájössz, hogy bár nincs párkapcsolatod, attól még nem vagy egyedül!