Erdőfürdőzés? 5 bizonyított tény, hogy a növények feltöltenek és gyógyítanak

Írta: ,

Menj ki a szabadba, vedd le a cipődet és engedd, hogy a lelked feltöltekezzen a természet gyógyító erejével. Ehhez tényleg nem kell semmi más, csak te. Japánban külön programot fejlesztettek ki ennek érdekében, mely a „sinrin-joku”, azaz „Erdőfürdő” nevet kapta, mely kitűnő stresszoldó és relaxációs hatással bír, reméljük a te életedben is.

Viszlát stressz! Kép forrása: misspatina.com

1/5 Viszlát stressz!

A stressz a legtöbb ember életében jelen van és csak nagyon kemény munka árán lehet teljesen kiírtani a mindennapokból. A jó hír viszont az, hogy létezik egy nagyon gyors és hatékony módszer is ennek kezelésére.

Japán orvos kutatók úgy vélik, hogy az emberek képesek merítkezni a növények által kibocsájtott esszenciális illóolajokból és fitoncidok párájából.

Ez utóbbi védi a növényeket a rothadást beindító baktériumoktól és kórokozóktól, így az emberre is hasonló befolyással vannak, mindemellett pedig jótékony hatással bírnak a mentális és fizikai állapotra.

A kutatások bebizonyították, hogy az un. „erdőfürdőzés” jelentősen csökkenti a kortizol szintet, vércukorszintet, vérnyomást és pulzust, továbbá enyhíti a depressziót és a haragot.

Figyelemhiányos hiperaktivitás zavar megszűnése Kép forrása: bloglovin.com

2/5 Figyelemhiányos hiperaktivitás zavar megszűnése

Amerikában 17 figyelemhiányos hiperaktivitással diagnosztizált gyermeket tettek ki különböző környezeti hatásnak.

Azok a gyerekek, akik 20 percet sétáltak a szabadban, jelentősen javult a figyelmük azon társaikhoz képest, akik szintén ennyi időt töltöttek el a város központjában.

A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy már egy minimális természetben eltöltött időtartam is vetekszik a gyógyszerek hatékonyságával.

Ha például te is örökmozgó vagy, aki nagyon nehezen bír sokáig egy helyben maradni, akkor érdemes a mindennapjaidba beiktatnod az erdőfürdőzést.

Természetesen tudjuk, hogy nem mindenki szomszédságában található erdős terület, viszont egy kis park is tökéletes megoldás lehet.

3/5 Jobb lesz a közérzeted

Bár néha nagyon nehezen vesszük rá magunkat a mozgásra, igenis érdemes beiktatnod az életedbe. És, ami ennél is fontosabb, hogy minél több időt tölts a szabadban.

A zöld növények rengeteg energiával töltik fel a testedet és lelkedet, minek hatására sokkal jobb lesz a közérzeted, nem leszel fáradékony és sokkal több életkedvvel állsz neki a mindennapi feladataidnak.

Használd ki ezt az időt, ami még a nyárból hátra van és indulj el valamerre túrázni a barátaiddal. Már az is nagyon feltöltő tud lenni, ha csak egy pikniket szervezel egy hozzád közel eső parkban, vagy réten.

4/5 Növekszik a kreativitásod

Mikor úgy érzed, hogy alkotói válságban vagy, akkor a legjobb, ha fogod magad, keresel egy parkot és hagyod, hogy a természet végezze a dolgát.

Ne koncentrálj arra a problémádra, ami rabul ejtett, csakis arra a sok jó energiára, amivel a növények árasztanak el téged.

Ülj le egy fa tövébe és csak befelé figyelj.

Ha ezt rendszeresen beiktatod az életedbe, akkor garantáljuk, hogy nagyon sok kérdésedre ott helyben meg fogod kapni a választ és biztos lehetsz benne, hogy mivel folyamatosan tisztul ki az elméd, napról napra kreatívabb szemlélettel küzdesz meg majd a felmerülő problémákkal.

Megvéd a betegségektől Kép forrása: pinterest.com

5/5 Megvéd a betegségektől

Nagyon sok betegnek javasolják a sétát a szabadban és szinte teljesen kicserélődnek egy-egy hosszabb kör alkalmával.

Ugyanis egy séta a szabadban erősíti az immunrendszert, megnövelve a ráksejtek ellen keletkezett fehérjék termelődését és fokozza az természetes ölősejtek aktivitását.

Cukorbetegek esetében bármely fizikai gyakorlat segíti a vércukorszint szabályozását, de kutatások szerint leghatásosabbnak a természetben elvégzett gyakorlatok bizonyultak.

Ez lehet séta, kocogás, biciklizés, a lényeg, hogy érintkezz a növényvilággal.

Meglátod, miután kipróbálod és érzékeled pozitív hatásait, nem bírsz majd a lakásban megmaradni.