Mindig elsírod magad a viták során? Eláruljuk, miért történik ez, és azt is, mit tehetsz ellene

Szirák Viki
Írta: ,

Mit tehetsz, hogy leküzdd a problémát?

1. Ha úgy érzed, hogy mindjárt elsírod magad, érdemes megfognod az orrnyergednek azon részét, ahol a könnycsatorna is elhelyezkedik. Azáltal, hogy egy kicsit erősebben érsz hozzá, leállíthatod a keringést, és némileg irányításod alá veheted a könnyeidet. Lehet, hogy a te esetedben már ennyi is elég!

2. De ha úgy gondolod, hogy ez kevés lesz, van még pár módszer. Az egyik, hogy tegyél meg ilyenkor egy lépést hátrafelé – de szó szerint.

Egy amerikai pszichológus, Jerry Bubrick szerint ugyanis nem amiatt sírsz, amit a másik személy mond neked, hanem azért, ahogy te azt értelmezed.

Azáltal, hogy pár centit hátrébb lépsz, jobban el tudod határolni magad a drámától, észrevétlenül megnyugszol egy kicsit, és képes leszel belátni, hogy a sértő szavak nem igazak. Akkor lesznek azok, ha te engeded nekik!

3. Próbálj meg odafigyelni ilyenkor a légzésedre, és igyekezz nyugodtan, ritmusosan levegőt venni. Nem kell elsietned a dolgokat, és azonnal reagálni arra, amit a másik mond; gondold át, mit válaszolsz, és inkább fókuszálj erre, ahelyett, hogy hagynád az érzelmeidet előtörni.

4. Ha úgy érzed, tényleg mindjárt sírni fogsz, próbáld ki azt, hogy a nyelvedet nekinyomod a szájpadlásodnak, vagy igyekezz relaxálni az arcodban lévő izmokat, különösen azokat, amelyek a szemöldököd belső felénél vannak. Azáltal, hogy erre koncentrálsz, később kerülnek előtérbe a könnyek.

5. Nagyon hasznos, ha azt képzeled ilyenkor, hogy te csak egy színész vagy, és ez az egész egy filmforgatás. Hogy ami történik, nem feltétlenül valós, és te csak egy szerepet játszol, amiben erősnek kell maradnod. Bármennyire is furcsának tűnik, valójában ez a trükk nagyon jól beválik.

A sírás nem a gyengeség jele, hanem arra utal, hogy személyes problémaként tekintesz arra, amiről épp szó van.

Érzékeny lélek vagy, és erről nem tehetsz; erre inkább büszkének kellene lenned. De tény, hogy emiatt mások könnyen eltiporhatnak téged, ezért muszáj, hogy a viták során képes legyél visszatartani a könnyeket. A fenti tippeket érdemes gyakorolnod, hogy amikor komoly vitára kerül sor, higgadtságot tudj sugározni!

Képek forrása: pexels.comunsplash.com

Fókuszban

Nyugodt alvás a megfázás alatt is! A téli megfázások tünetei alváshiányhoz vezethetnek, mely akár egy éjszaka alatt is negatívan befolyásolhatja az agyműködésünket

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!