Egyhetes mindfulness tréning – kipróbáltam, segít-e a hektikus mindennapokon

Nagy Niki
Írta: ,
Egyhetes mindfulness tréning – kipróbáltam, segít-e a hektikus mindennapokon

Kép forrása: pexels.com

Hajlamos vagyok mindenhová rohanni, egyszerre hatvan dolgot csinálni, és még akkor is, amikor elvileg kikapcsolok, pörögni valami máson. Úgy érzem, hogy az agyam soha nem áll le, ez pedig már kezd egy kicsit megterhelő lenni, és folyton fáradt vagyok tőle – éppen ezért gondoltam, hogy a Popsugar egyhetes mindfulness tréningje nagyon jó lehetőség lesz, hogy egy kicsit lenyugodjak, és befelé figyeljek. Bár a világot nem váltottam meg vele, azért sok mindenben segítette az életemet – itt vannak azok a tippek, amiket tényleg ki is próbáltam, és amelyek beváltak, több-kevesebb sikerrel.

Idd nyugodtan a kávét!

A Popsugar cikkében a tréning egy vasárnapi meleg fürdővel kezdődik, de én pont egy olyan hetet szemeltem ki a projektre, amikor éppen megvan a menzeszem, ilyenkor meg nem szeretek fürödni (nem is tudom, van olyan, aki igen?), ezért a hétfői mindfulness-taktikával kezdtem: lassan, befelé fordulva készítettem a kávémat. Bár ez egyértelműnek tűnhet néhány ember számára, én általában a kávékészítés közben is telefonozok, emailekre válaszolok, vagy az esti programot beszélem meg Messengeren, úgyhogy tényleg jól jött, hogy erre a pár percre nem figyeltem másra.

A munkahelyemen fogtam magam, leültem a konyhába, és – ha nem is az egész bögre kávét, de legalább a felét – nyugalomban, semmi mással nem foglalkozva iszogattam meg, és közben néztem az udvaron sétálgató embereket. Kicsit feltöltött, és megfogadtam, hogy ez mindennapos rutin lesz.

Használd ki a közlekedési időt!

De ne arra, hogy bedugod a füledet, és zenét hallgatsz, sőt, még arra se, hogy olvasol – figyeld meg inkább a körülötted zajló világot! Ez kivételesen nekem sem esett nehezemre, mert egész nap a laptop előtt ülök, ez az 50-60 perces ingázás (igen, tudom, nagyon sok) általában azzal telik, hogy bámulok ki az ablakon, és örülök, hogy végre nem kell képernyőt néznem. Jó tudni, hogy ez is mindfulness módszer, mert ezt minden egyes nap csinálom, és máris teszek valamit a lelki egészségemért.