Tény: ezektől az egyszerű szokásoktól boldogabb leszel

Írta: ,

Itt a hideg, az eső, hamar sötétedik és minden olyan borongós – nem csoda, ha rád telepedett a rosszkedv és semmihez sincs kedved. De ahelyett, hogy bekuckóznál és teret engednél a téli depinek, próbáld ki ezt a néhány egyszerű szokást, hátha segítenek újra meglátni az élet napos oldalát!

Sportolj! Kép forrása: nordstrom.com

A New York Times cikke szerint elég napi 7 perc intenzív mozgás, és máris jobban fogod érezni magad a bőrödben! Felkelés után jógázz egy kicsit, vagy lefekvés előtt kocogj egyet a ház körül – a felszabaduló endorfinok hatására rögtön nyugodtabbnak és boldogabbnak érzed majd magad. 

Edzés közben egyébként a tested úgy érzékeli, hogy stressz alatt állsz (a szívverésed felgyorsul, és a szervezeted úgy gondolja, hogy vagy préda után futsz, vagy menekülsz az ellenség elől – ez belénk van kódolva biológiailag). Ilyenkor a stresszfaktor csökkentésére az agyad egy BDNF nevű fehérjét pumpál a testedbe, amely gyakorlatilag egy „újraindító gombnak” felel meg, és rögtön lenullázza a stresszes reakcióidat. Ezért érezzük néha úgy, hogy mozgás után minden szebb és jobb, és a problémáinkat is tisztábban látjuk néhány perc intenzívebb edzés után.

Aludj többet! Kép forrása: bridalmusings.com

Az agyad az alváshiányra stresszel reagál – nem is csoda, hiszen nem tud annyira regenerálódni, amennyire kellene. Az alvásnak ugyanis az a szerepe, hogy a napközben igénybe vett testedet pihentesse, feltöltse újra energiával, és az egész napos munka után kicsit regenerálja a kifáradt szerveidet.

Ha eleget alszol, sokkal motiváltabb vagy, és könnyebben koncentrálsz, mintha a napi kötelező 7-8 órának csak a töredékét töltenéd pihenéssel.

Átlagosan egy ember élete során 24 évet végigalszik – ennyire nagyjából szüksége is van a testednek, hogy feltöltődjön. A délutáni pihengetések sajnos semmit nem érnek, sőt, gyakran csak fáradtabb és rosszkedvűbb leszel tőlük. Próbálj meg kicsit korábban lefeküdni, még akkor is, ha a szervezeted nem kívánja – hidd el, ha rendszeresen kialszod magad, sokkal nyugodtabb és boldogabb leszel.