4 bevált módszer, amivel minden nap növelheted a bátorságodat

Írta: ,

Stresszhangulat a munkában, kihívásoktól való félelem, szorongás, mert nehezen állunk ki magunkért – ezek mind olyan, a mindennapjainkat megnehezítő tényezők, amikkel nehéz bármit is kezdeni. Tudjuk, hogy vannak, tudjuk, hogy milyen helyzetekben jönnek elő, de küzdeni ellenük már sokkal bonyolultabb. Ne add fel, van megoldás! Bármi is legyen a te félelmeid középpontjában, tudd, hogy néhány egyszerű gyakorlattal minden nap edzheted magad egy kicsit, hogy aztán egyre magasabb ingerküszöböd legyen a következő necces helyzetnél. Vesd be ezeket a gyakorlatokat és számolj le a félelmeiddel, növelve a magabiztosságod és a bátorságod is egyben!

1. Készülj fel – gondolatban

Ha eszedbe jut a jövő heti prezentáció, a hétvégi fellépés vagy az a beszélgetés, amitől rettegsz, azonnal elképzeled a helyzetet, ugye? Ez nem is gond – csak át kell formálnod magadban a vizualizációt, hogy sokkal jobban jöhess ki az adott szituból.

Elmagyarázom: ha gondolatban már eljutottál odáig, hogy milyen szöveggel, milyen tettekkel győzöd le a félelmed és el tudod képzelni a jelenetet 100%-osan, megakadások és rossz kimenetelek nélkül, akkor felkészültél. Próbáld ki, hidd el, nem egyszerű és rengeteg gyakorlást igényel, de megéri!

Feküdj vagy ülj le csendben a kanapéra, csukd be a szemed és képzeld el a szituációt, amitől félsz – akárhányszor bejönnek a képbe a rossz kimenetelek (elrontod, elrohansz, elesel, stb.), kezdd elölről!

Lehet, hogy először össze se jön, de akkor se csüggedj – csak vizualizálj minden nap és engedd el végleg a parákat!

2. Használd az agyad – csak egy kicsit másképp

Amikor elönt minket a szorongás, rendszerint az agyunk egyik területe átveszi az irányítást és kissé ködössé tesz mindent a gondolkodásunktól a memóriánkig, egyszóval leblokkolunk. Erre megoldás lehet, ha elkezded az agyad teljesen másik részét használni – azt, amelyik a számokért felelős!

Képzelj el egy skálát egytől tízig: az egyes azt jelenti, hogy nem félsz annyira, sőt teljesen jól érzed magad, míg a tízes a rettenetes, valaha volt legnagyobb szorongást jelképezze. Minden parázós helyzetben gondolkodj el, hogy hányas erősségű vajon az aktuális félelmed – már ettől a kis agytornától csökkenni fog a szorongásod, de ha még matekpéldákat is megoldasz közben, garantáltan lejjebb tudod tornázni a félelemszinted!