Az ötlépéses módszer, ami segít megnyugodni stresszhelyzet után

Írta: ,

Ragadjunk ki példaként egy sűrűn előforduló, teljesen átlagos stresszhelyzetet: a főnököd 10 perccel a munkaidő lejárta előtt közli, hogy lenne egy S.O.S. feladat, amit még ma meg kellene csinálnod. Tudod, hogy az adott teendőre nem elég a 10 perc, ráadásul munka utánra megbeszéltél egy találkozót, ahonnan bizony így csúnyán el fogsz késni – nem csoda, hogy felmegy benned a pumpa. Ismerős, ugye? 

Az efféle helyzetek kezelésére mutatunk 5 olyan lépést, melyeken végighaladva jóval kisebb esély lesz arra, hogy idő előtt beleőszülj az efféle bosszantó esetekbe.

Levegőt! Kép forrása: tumblr, makenna--alyse

1/5 Levegőt!

Oké, tudom, hogy a csapból is ez folyik, de ha egyszer tényleg beválik?! Amikor közölnek veled valamit, amitől ideges leszel, a legelső reakciód az legyen (még mielőtt válaszra nyitnád a szádat!), hogy veszel egy óriási, mély levegőt. Akár teátrálisan is csinálhatod, hogy éreztesd a kommunikációs partnereddel, hogy ez a szituáció nem éppen a legkellemesebb a számodra (ugyanis egészen elképesztő módon néha a másik félnek le sem esik a tantusz).

Amikor érzed, hogy stresszes vagy, és nagyon dobog a szíved, koncentrálj a nyugodt, egyenletes légzésre: a levegőt az orrodon át, lassan szívd be, és a szádon át, lassan fújd ki. Mindezt addig ismételd, amíg azt nem érzed magadon, hogy kezdesz lecsillapodni. Ha ezt a részleges ingadozásmentes állapotot elérted, akkor állj neki a feladatnak, hogy minél hamarabb végezhess.

Mini tornaóra

2/5 Mini tornaóra

Tegyük fel, hogy sikerült megcsinálnod az adott feladatot rövid időn belül, leadtad az anyagot a főnöködnek, már indulnál haza, de még mindig érzed magadban a feszültséget.

Ilyenkor menj ki gyorsan a mosdóba vagy egy félreeső helyre, ahol senki sem lát, és rázogasd meg a kezeidet, intenzíven húzd fel-le a vállaidat, illetve ha kedved szottyan, akkor egy-kettőt bele is bokszolhatsz a levegőbe.

Ez a mini, rögtönzött testmozgás szintén segíthet oldani a feszültségedet.

Jöhet a zene

3/5 Jöhet a zene

Ha végre elindultál a munkahelyedről, akkor dugd be a fülhallgatódat, és kezdd el hallgatni a kedvenc zenéidet, amelyek feldobják a kedvedet.

Vannak olyan applikációk is, melyek nyugtató, meditációs hangokat produkálnak, például vízcsobogást, amitől azonnal ellazulsz.

Egy ilyen alkalmazást is érdemes letöltened, hogy az efféle szituációk után kéznél legyen.

Táncolj, mintha senki se látna Kép forrása: hubpages.com

4/5 Táncolj, mintha senki se látna

Ha túl vagy a munka utáni találkozódon és végre-valahára hazaértél, de még mindig úgy érzed, hogy motoszkálnak a fejedben azok a fránya stresszt okozó gondolatok, folytasd a lazítást a zene erejével, csak ezúttal egy kicsit másképp.

Nagy hangerővel – persze a szomszédokra is tekintettel – tegyél be egy pörgős számot, és kezdj el rá könnyedén vagy akár őrült módon táncolni.

Meglátod, a tánc természetes stresszoldó hatása csodákra képes!

Olvass! Kép forrása: personalcreations.com

5/5 Olvass!

Miután jól leizzadtál a táncban, engedj egy kád forró fürdőt, önts bele pár csepp illóolajat, és huppanj bele egy könyv társaságában.

Olvasás közben szuperül ki lehet kapcsolódni, hiszen a szereplők világába csöppensz és velük, az ő életükkel foglalkozol, nem pedig a saját dolgaidon rágódsz.