Az ötlépéses módszer, ami segít megnyugodni stresszhelyzet után

Írta: ,

Ragadjunk ki példaként egy sűrűn előforduló, teljesen átlagos stresszhelyzetet: a főnököd 10 perccel a munkaidő lejárta előtt közli, hogy lenne egy S.O.S. feladat, amit még ma meg kellene csinálnod. Tudod, hogy az adott teendőre nem elég a 10 perc, ráadásul munka utánra megbeszéltél egy találkozót, ahonnan bizony így csúnyán el fogsz késni – nem csoda, hogy felmegy benned a pumpa. Ismerős, ugye? 

Az efféle helyzetek kezelésére mutatunk 5 olyan lépést, melyeken végighaladva jóval kisebb esély lesz arra, hogy idő előtt beleőszülj az efféle bosszantó esetekbe.

Levegőt! Kép forrása: tumblr, makenna--alyse

Oké, tudom, hogy a csapból is ez folyik, de ha egyszer tényleg beválik?! Amikor közölnek veled valamit, amitől ideges leszel, a legelső reakciód az legyen (még mielőtt válaszra nyitnád a szádat!), hogy veszel egy óriási, mély levegőt. Akár teátrálisan is csinálhatod, hogy éreztesd a kommunikációs partnereddel, hogy ez a szituáció nem éppen a legkellemesebb a számodra (ugyanis egészen elképesztő módon néha a másik félnek le sem esik a tantusz).

Amikor érzed, hogy stresszes vagy, és nagyon dobog a szíved, koncentrálj a nyugodt, egyenletes légzésre: a levegőt az orrodon át, lassan szívd be, és a szádon át, lassan fújd ki. Mindezt addig ismételd, amíg azt nem érzed magadon, hogy kezdesz lecsillapodni. Ha ezt a részleges ingadozásmentes állapotot elérted, akkor állj neki a feladatnak, hogy minél hamarabb végezhess.

Mini tornaóra

Tegyük fel, hogy sikerült megcsinálnod az adott feladatot rövid időn belül, leadtad az anyagot a főnöködnek, már indulnál haza, de még mindig érzed magadban a feszültséget.

Ilyenkor menj ki gyorsan a mosdóba vagy egy félreeső helyre, ahol senki sem lát, és rázogasd meg a kezeidet, intenzíven húzd fel-le a vállaidat, illetve ha kedved szottyan, akkor egy-kettőt bele is bokszolhatsz a levegőbe.

Ez a mini, rögtönzött testmozgás szintén segíthet oldani a feszültségedet.