Az első lépések, ha gyanítod, hogy depressziós lehetsz

Sándor Alexandra
Írta: ,

Mindenki érezte már magát szomorúnak, és tudja milyen, ha nyomott a hangulata. A depresszív állapot az élet nehézségeire, a veszteségre és a sérült önértékelésre adott természetes reakció – de mentális betegséget jelent, ha hosszú távon fennmarad, vagy éppen krónikus.

Ha csak „kicsi” a baj

Amennyiben úgy érzed, hogy az említett tünetek csak részben, vagy alkalomszerűen vonatkoznak rád, és szeretnéd megelőzni a komolyabb baj kialakulását, többféle alternatíva közül választhatsz.

A mentális betegségek testi és tudati megnyilvánulása szorosan összefügg, tehát a két fronton egyszerre kell rendet tenned, illetve azt fenntartanod.

Azonosítsd be, milyen tényezők idézik elő nálad a kellemetlen érzeteket, és mit tehetsz azért, hogy könnyebben kezeld, esetleg kiiktasd az életedből őket!

A külső-belső harmónia eléréséhez segítségül hívhatod a tudatos stresszkezelési technikákon kívül a természetes hatóanyagú, feszültségoldó hatású készítményeket (ilyen például az orbáncfű-kivonat), amelyek segítenek megoldani a feszült helyzeteket.

A kétségeidet pedig mindenképpen oszd meg valakivel!

Ha néha felkelni sincs kedved

Ez a fajta passzivitás már kezelést igénylő depresszióra utal.

Ami egy betegség, nem pedig stigma, tehát nem kell félned tőle – a baj azonosítása az első lépés a gyógyulás felé!

A te döntésed, hogy a háziorvosod felkeresése után, az általa adott beutalóval ellátogatsz a megfelelő szakrendelésre, vagy pedig magad keresel fel egy terapeutát, aki ezen az úton a segítségedre lesz.

A terápia általában beszélgetés alapú módszerekből áll, esetleg némi vizualizációval kiegészítve, tehát irányított beszélgetésre számíthatsz a pszichológussal vagy a pszichiáterrel, kényelmes testhelyzetben.

Emellé az agy kémiai egyensúlyát helyreállító antidepresszáns gyógyszert is írhatnak neked, amely segít megoldani a helyzetet.