Az 5 legrosszabb dolog, amit akkor csinálhatsz, ha nem tudsz aludni

Írta: ,

Az álmatlanul töltött éjszakák valódi szenvedéssel járnak, aminek a negatív hatásait másnap is érezhetjük. Mindenkinek vannak bevált vagy kevésbé bevált módszerei, hogyan próbál visszaaludni azután, hogy felriadt az éjszaka közepén. Cikkünkben most azt nézzük meg, mi az, amit ilyenkor semmiképp ne próbálj csinálni, mert pont az ellenkezőjét éred el annak, amit szeretnél!

Altatót veszel be Kép forrása: andreascom

1/5 Altatót veszel be

Persze az altató segíthet abban, hogy elaludj, ám mégsem ajánljuk a bevételét.

Tény, hogy álmatlan forgolódás helyett csábító lehet egy ilyen gyógyszer, de érdemes tudnod, attól még, hogy elalszol tőle, nem biztosít pihentető alvást.

Ha nem jutsz el az igazán mély alvásig, akkor ébredés után hasonlóan rosszul érezheted magadat, mintha egy szemhunyásnyit sem aludtál volna egész éjszaka.

Ráadásul az altatónak lehetnek kellemetlen mellékhatásai is, ilyen például a reggeli szédülés.

Felkelsz az ágyból Kép forrása: camillestyles.com

2/5 Felkelsz az ágyból

Egy régi tévhit, miszerint adnod kell magadnak 15 percet, míg elalszol, ha pedig ez nem sikerül, inkább kelj fel az ágyból és olvass egy kicsit vagy hallgass zenét. Bár jól hangzik, mi mégsem ajánljuk.

Hidd el, az az idő, amit tényleges pihenéssel töltesz, még ha nem is alszol, sokat jelent a szervezeted számára. Egészen addig a pillanatig, hogy nem kezdesz el idegeskedni az álmatlanság miatt, érezheted a pihenés nyújtotta jó érzést.

Ne vesztegesd el az idődet, ha nem is alszol, már pihenés közben is csökken a stresszhormon, a kortizol szintje, ami pozitívan hat az egészségünkre.

Ráadásul, ha felkelsz az ágyból, és elkezdesz példádul internetezni, olvashatsz olyan híreket, amelyek felkavarnak és csak még nehezebb lesz utána visszaaludnod.

Bárányokat számolsz Kép forrása: iopop.tumblr.com

3/5 Bárányokat számolsz

Ez egy régi tanács, ami egészen addig beválhat, amíg szép, gyapjas bárányokat vizionálsz magad elé.

Ha azonban egyre szaporodnak és a számuk már igen magas, akkor a számlálás egy idő frusztrálttá, szorongóvá tehet bennünket.

Épp ezért számolás helyett inkább képeket, történeteket képzelj magad elé. Van, aki a sütés folyamatát képzeli maga elé, más pedig az egyik kirándulását.

Agyunk könnyen befogadja ezeket a képeket és hamarabb álomba szenderülünk tőle.

Az órádra nézel Kép forrása: pinterest.com

4/5 Az órádra nézel

6 óra és csörög az óra… Már csak 5… Sajnos az órára pillantgatás csak fokozza a frusztrációnkat, ha nem tudunk aludni.

Persze nehéz megállni, hogy ne nézd meg a pontos időt, mégis próbálj meg ne ezzel foglalkozni.

Ez egy rossz szokás, amivel csak az alvás idejét csökkented és ezzel stresszeled magad.

Állítsd be az ébresztőórádat, majd fordítsd úgy, hogy még csak ne is lásd reggelig.

Alkoholt iszol Kép forrása: bloglovin.com

5/5 Alkoholt iszol

Sajnos sokan vannak, akiknek álmatlan pillanataikban eszükbe jut, hogy isznak egy kis alkoholt, mert úgy gondolják, az majd segít nekik álomba szenderülni.

Még ha ez így is van, te ne tedd ezt! Az alkoholnak valóban van ilyen hatása, ám olyan is, amiről talán nem tudsz: rontja az alvás minőségét.

Képtelen leszel mélyen aludni, ráadásul lehet, hogy kisdolgozni is fel kell kelned miatta. Így garantáltan rosszul, kialvatlanul fogsz felébredni reggel.