Állandóan elkalandozik a figyelmed? Pofonegyszerű, hatásos koncentráció növelő praktikák

Írta: ,

Képtelen vagy 10 percnél tovább egy feladatra összpontosítani, netán a főnöködet hallgatva azt veszed észre, hogy már nem is hallod, amit mond, csak bambulsz, vagy épp az esti programon jár az eszed? Hidd el, vagyunk ezzel így egy páran, sokáig egy dologra koncentrálni nem is olyan egyszerű. Íme, néhány egyszerű, de hatásos tipp, hogy neked is könnyebben menjen!

Pihenés, relaxálás

1/5 Pihenés, relaxálás

A megfelelő mennyiségű és minőségű pihenés nem csak a testi, a szellemi frissesség megőrzése érdekében is fontos, így már azzal hatalmas lépést teszel koncentrációd növelése érdekében, ha eleget alszol (napi 7-8 órát).

Emellett érdemes napközben is beiktatni akár 10-20 perc pihenőt, amikor kikapcsolod a gondolataidat.

Persze ezt könnyű mondani, de hidd el, egy nyugtató zene vagy épp a teljes csend sokat segíthet az ellazulásban, ahogy az is, ha megtanulsz egy-két relaxációs technikát. 

Felismerve a pihenés koncentrációra gyakorolt pozitív hatásait egyébként egyre több nagy cég alakít ki az irodai dolgozók részére úgynevezett nyugiszobát, hogy legyen hova félrevonulni napközben pár percre.

Rendszeres sport

2/5 Rendszeres sport

A rendszeres sport nem csak a testet, az elmét is karban tartja, sőt már napi fél óra gyaloglás is jótékonyan hat a szervezetre.

Ha például tanulás közben érzed úgy, hogy lankad a figyelmed, akkor is jót tesz egy a friss levegőn tett pár perces séta, mely után feltöltődve tudsz visszatérni a feladathoz.

Ugyanakkor kutatások bizonyítják, hogy sport után jobban fog az agy, a könnyű fizikai megterhelés jótékonyan hat a koncentrációs készségre, az állóképességet növelő mozgásformák pedig (futás, úszás) kimondottan javasoltak.

Váltott jógalégzés

3/5 Váltott jógalégzés

A jógaórákon általában kitüntetett figyelmet kap a légzés, melynek fontos szerepe van a gyakorlatok helyes elsajátításában. A váltott jógalégzéssel nem csak a légutak tisztaságáért tehetsz és az orrdugulás szüntetheted meg, napi 3-4 alkalommal gyakorolva szellemi frissességedet és éberségedet is fokozhatod.

Így végezd el a váltott jógalégzést: helyezkedj el kényelmes, ülő pozícióba, majd jobb kezed mutató- és középső ujját helyezd az orrgyöködre (az orrod felső, a két szemöldököd közé eső része).

Fogd be gyűrűsujjaddal a bal orrlyukadat, majd a jobbon át lassan, nyolcig számolva szívd be a levegőt.

Ezután négy másodpercig tartsd vissza a lélegzeted, majd hüvelykujjaddal a jobb orrlyukat befogva fújd ki lassan a levegőt a bal orrlyukon, szintén nyolcig számolva.

Tarts szünetet négy másodpercig, majd ismételd meg a gyakorlatot, a baloldalon kezdve. A váltott légzést tíz percen keresztül folytasd.

Napindító reggeli

4/5 Napindító reggeli

Bár kaphatók kimondottan a koncentrációra ható vitaminok, gyógyszerek, az optimális táplálkozást ezek nem helyettesítik.

Étkezés tekintetében kulcsfontosságú, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyagbevitellel kezdd a napot, bármennyire rohansz is, a lehetőleg magas rosttartalmú reggeli soha ne maradjon ki.

Diákok bevonásával végzett kísérletek bizonyítják, hogy az iskolában jobban teljesítenek a napot rendszeresen reggelivel kezdő tanulók azoknál a társaiknál, akik ezt kihagyják.

És ugye tudod, hogy a kávé önmagában nem számít teljes értékű reggelinek?

Serkentő ételek

5/5 Serkentő ételek

A hal régóta népszerű fehérjeforrás az egészséges életmód híveinek körében, a benne található omega-3 zsírsav ráadásul az agyműködéshez is elengedhetetlen.

A dió és a csonthéjasok szintén javasoltak akár napi fogyasztásra, magas antioxidáns tartalmuk révén ugyanis jótékonyan hatnak az elme működésére.

A fekete csokoládé (nem összekeverendő a tejcsokival) kismértékű, rendszeres fogyasztása is ajánlott, mely főképp rövidtávon serkenti a memóriát és a koncentrációs készséget, alacsony koffeintartalmánál fogva.