A meditáció jótékony hatásai a mindennapokban

Írta: ,

Egyre többen kezdenek ráébredni a meditáció fontosságára. Nem csak a tested, de az elméd is meghálálja, ha néhanapján elengeded a külvilág zaját, és csak befelé koncentrálsz.

Jobban indul a reggel

1/4 Jobban indul a reggel

Nem kell órákkal korábban kelned, sőt fizikailag sem kell elhagynod az ágyat a reggeli meditálás során. Egy a lényeg: felkelés után rögtön kezdd el. Lehet, hogy eleinte visszaalszol majd, de később megtanulsz annyira figyelni magadra, hogy ez ne okozzon problémát.

Reggel ajánlatos béta meditációt végezned, mert ez ébresztő hatást gyakorol az agyra, így sokkal kipihentebben ébredsz még akkor is, ha csak 2-3 órát aludtál az éjjel. Javasoljuk, hogy ébresztőnek ne egy pörgős számot válassz, helyette tölts le olyan meditatív zenét, amiben kizárólag a természet „zaja” hallható. Megfigyelheted, hogy sokkal jobban indul majd a reggeled egy szép madárcsicsergésre. 

Nincs több munkahelyi stressz Kép forrása: theultralinx.com

2/4 Nincs több munkahelyi stressz

Ahogy egyre rutinosabb leszel, már bárhol és bármikor el tudsz majd lazulni, így idővel a munkahelyi stressz is megszűnik számodra. Persze ehhez nagyon sokat kell gyakorolni, de nem lehetetlen.

Gondolj csak bele mennyit idegeskedsz a munkád vagy az ott kialakult konfliktusok miatt! Nem lenne jobb, ha semmi nem ragadna rád ezekből? Eleinte nagyon nehéz lesz elcsendesíteni azt a hangos zajt ott belül, de ne add fel, mert idővel eljuthatsz egy olyan tudatállapotba, ahol megtalálod a saját lelki békédet.

Nem rágódsz értelmetlen dolgokon Kép forrása: alignedholistics.com

3/4 Nem rágódsz értelmetlen dolgokon

Az emberek azt hiszik, hogy a meditáció nagyon időigényes, pedig éppen az ellenkezője igaz. Utána több idő lesz mindenre, mert nem rágódunk értelmetlen dolgokon.” – Gareth Walker

Annyi mindenen aggódunk és utólag mindig rájövünk, hogy teljesen feleslegesen tesszük, mert mindenre van megoldás. Ezt viszont csak akkor értheted meg, ha elkezded ezt a belső utazást. Mindegy, hogy teljes csöndben, lótuszülésben, vagy mantrákat mormolva végzed a meditációt, a lényeg az, hogy ebben is találd meg a saját stílusodat. Van, aki szeret alatta lágy zenét hallgatni – az elején talán még könnyebb is így ellazulni – de amikor megtanulod teljesen kizárni a külvilágot, akkor ez is már csak egy zaj lesz a többi között. Sokan mondják, hogy unatkoznak meditáció közben és nem értik, hogy mit is kellene pontosan csinálniuk, de ez itt a kihívás. Megtalálni a belső világodat, ahova bármikor elmenekülhetsz.

Megszólal a belső hangod Kép forrása: iso.500px.com

4/4 Megszólal a belső hangod

Rohanó világban élünk, ahol kevés idő jut saját magunkra, ezért olykor érdemesebb az egyedüllétet választanod a bulizós esték helyett, mert ebből többet profitálhatsz a későbbiekben – például a megtalálhatod a belső hangodat és megtanulhatsz hallgatni a megérzéseidre.

Ezt persze ne keverd össze az egóddal, mert az kizárólag az anyagi világot szolgálja. Lehet, hogy nagyon nehéz lesz megtalálnod az igazi hangodat, mert az egó szüntelen próbálja elnyomni, de ebben is segítségedre lesz a meditáció. Feküdj vagy ülj le egy kényelmes pozícióba úgy, hogy ne keresztezd a végtagjaidat, és kezdj el elcsendesedni. Először csak figyeld meg, hogy milyen gondolatok járnak a fejedben, de ne üldözd el őket – kis idővel maguktól eltűnnek, és végül ott lesz az igazi „Én”, akit már régóta keresel.