7 gyakorlat, ami segíthet feldolgozni a gyerekkori sérüléseket

Írta: ,

A gyerekkori bántalmazás vagy a szeretetlen szülő-gyerek kapcsolat a felnőttkorra is kihat, és sokszor nehezen feldolgozható sérüléseket okoz. Ha úgy érzed, benned is maradtak sebek, mindenképpen érdemes szakemberhez fordulnod, aki segíthet a továbblépésben! De addig itt van 7 tipp a psycologytoday.com szerzőitől, ami enyhítheti a bajt.

Mondd el a saját történetedet! Kép forrása: tumblr, voirici

A pszichológiai lap szerint sokat segít, ha leírod a történetedet, hiszen így a téged ért traumák a saját narratívádon keresztül számodra is érthetőbbek, világosabbak lesznek.

A történeted személyes elmondása segít rendszerezni az emlékeket, megérteni az összefüggéseket, és így a saját szemeden keresztül láthatod azt a gyereket, aki voltál (ezzel együtt pedig könnyebben felismerheted, hogy nem azért nem kaptál szeretetet, mert nem érdemelted volna meg).

Találj szerethető emlékeket! Kép forrása: oncewed.com

Azok, akik gyermekkorukban nem kapták meg a szükséges szeretetet a legközelebbi családtagjaiktól, felnőttként is hajlamosak lehetnek úgy érezni, hogy nem méltók a szeretetre –így önmagukat okolhatják olyan esetekben is, amikor valami egyáltalán nem az ő hibájuk volt.

Ennek az érzelemnek a leküzdésében segíthet, ha pozitív emléket keresel a gyerekkorodból.

Ez lehet egy szerető nagynéni, nagyszülő, de akár egy fénykép vagy videó is, amin te magad szerepelsz, és amit felnőttként saját magad ítélhetsz meg. Ha felismered, hogy nem a te hibád volt, hogy nem kaptad meg a szeretetet, amit megérdemeltél volna, könnyebb lesz kezelni az önbizalom hiányát is.