6 tipp, hogy a hétköznapokban is el tudj lazulni

Írta: ,

Valljuk be, elég bizarr, hogy a hétköznapi rohanásban állandóan a hétvégi kikapcsolódást várjuk, ráadásul ez hamar kiégéshez vezethet. Nem baj, ha sokat dolgozol, csak mellette próbáld megtalálni az utat a kikapcsolódáshoz is. Mielőtt teljesen kimerítenéd magad, megosztunk veled néhány tippet, amivel a hétköznapokban is feltöltődhetsz!

Az első lépés a környezeted otthonossá tétele. Ha már ennyi időt töltesz a munkahelyeden, akkor teremtsd meg magad körül azt a hangulatot, amelybe szívesen lépsz be reggelente.

Természetesen a kedvenc bögréd, és a barátnőkkel készült balatoni fotó nem fog megnyugtatni, amikor őrültek háza van odabent, de a környezetpszichológia elméletei szerint az ember és környezete folyamatosan kölcsönhatásban van egymással, akár tudatában vagy ennek, akár nem.

A megfelelő környezet tehát mindenképpen motiváló erejű!

Reggeli mozgás Kép forrása: julietgisele.com

A napod kezdésének időpontja szinte minden nap fix, viszont az, hogy mikor végzel, nagyban függ a munka mennyiségétől is.

Nem érdemes azon stresszelned, hogy odaérsz-e az esti edzésre – ha tudod, hogy kiszámíthatatlan napok várnak rád, ébredj fel fél órával korábban, és végezd el akár otthon a szokásos gyakorlatokat! A legtöbb edzésterv szerint a reggel, éhgyomorra végzett kardió a leghatásosabb.

Az egészséges szervezet reggel alacsony vércukorszinttel ébred, így ez a tökéletes időpont arra, hogy könnyebben megszabadulj a tárolt szénhidrátoktól.