6 pszichológiai trükk, amivel egyszerűbbé teheted az életed!

Írta: ,

Az életet hajlamosak vagyunk túlbonyolítani. A múlton rágódunk, a jövőtől rettegünk, időről-időre értelmetlen vitákba keveredünk, és olykor még a legegyszerűbb, leglényegtelenebb döntés is atomfizika-nehézségűnek tűnhet. Ha te is úgy érzed túl sok a stressz az életedben, és nincs időd a valóban fontos dolgokra, próbáld ki a most következő trükköket, melyek segítséget nyújthatnak a boldogabb, kiegyensúlyozottabb mindennapokhoz!

Szűkítsd le a lehetőségeket! Kép forrása: photogrist.com

Vannak, akik úgy gondolják, hogy minél több opció áll rendelkezésünkre, annál jobb. Ám a valóságban a túl sok választási lehetőség általában megbénítja az embereket. Iyengar és Lepper 2000-ben végzett kutatása szerint az emberek egy időben maximum négy alternatívát képesek figyelembe venni, mikor döntést hoznak. Nem baj tehát, ha információkat gyűjtesz, mielőtt döntést hozol, de a túl sok tény, illetve adat egy idő után csak még jobban összezavarhat.

A legjobb, ha csökkented az információk számát, és csak a lényeges elemekre összepontosítasz. Ne akarj egy témával kapcsolatban minden létező szempontot megismerni, hiszen elképzelhető, hogy mindössze négy információ alapján már megfelelő döntést hozhatsz.

Tudj megbocsájtani! Kép forrása: photogrist.com

A megbocsájtás különösen nehéz némelyikünk számára, ám szükséges, ahhoz, hogy megőrizhessük emberi kapcsolatainkat.

A megbocsájtás nem azt jelenti, hogy ami történt az rendben van.

Csupán azt, hogy nem vagy többé hajlandó magaddal cipelni a hozzá fűződő fájdalmat, és negatív gondolatokat. Azzal, hogy elengeded a haragot, vagy sértettséget, az életed is sokkal könnyebb, és nyugodtabb lehet majd!

Ezt a tudomány is alátámasztotta. A Stanford Egyetem kutatói szerint a megbocsájtás nagyban hozzájárul az általános jóléthez és boldogsághoz.