5 tudományosan alátámasztott trükk, hogy mindig optimista maradj!

Írta: ,

Gyakran hangoztatott mondás, mely szerint a siker és a boldog élet kulcsa a pozitív gondolkodásban rejlik. Az optimista szemlélet elsajátításának köszönhetően szimpatikusabbá, szerethetőbbé, kreatívabbá, egészségesebbé, és jobb vezetőkké válhatunk. Ezzel ellentétben a negatív gondolkodás növelheti a stressz, a depresszió, valamint a betegségek kockázatát, és romboló hatással lehet kapcsolatainkra. Szerencsére néhány tudományosan alátámasztott módszer segítségével te is elsajátíthatod az optimizmus művészetét!

Tudd átadni magad a pillanat örömének

Boldogtalanságunk egyik legfőbb oka manapság, hogy képtelenek vagyunk átadni magunkat a jelennek, és örülni a pillanat nyújtotta élményeknek.

Ehelyett elménk folyamatosan vándorol, osztályoz, értékel, kritizál mindent, ami körülöttünk vagy éppen bennünk zajlik.

Ezt kísérli megváltoztatni a mindfulness szemlélet, melyet magyarul legtöbbször tudatos jelenlétként szoktunk emlegetni. A mindfulness célja, hogy figyelmünket a jelenre irányítsuk, közben pedig ítéletmentesen megfigyeljük belső illetve külső élményeinket, felismerjük negatív gondolatainkat, majd elengedjük azokat.

A lényeg tehát, hogy tudatosítsd magadban, hogy a gondolat az csak egy gondolat, legyen bármilyen kellemetlen is! Ezzel a módszerrel mentális és fizikai egészségedért egyaránt sokat tehetsz, boldogabbá és elégedettebbé válhatsz!

 

A boldogságért mozognod kell!

Mostanra számtalan tanulmány alátámasztotta a feltételezést, mely szerint a testmozgás nem csak a testünkre, de a lelkünkre is jó hatással van.

Többek között enyhíti a depresszió, valamint a szorongás kialakulásának esélyét, javítja a hangulatot, és elősegíti a pozitív gondolkodást.

Az Eastern Ontario Research Institute egyik kutatása során megállapították, hogy azok az emberek, akik tíz héten keresztül heti kétszer időt szakítottak a testmozgásra, szellemi teljesítőképességeiket és állóképességeiket illetően egyaránt fejlődést mutattak.

Az edzésnek illetve a szervezetben felszabaduló boldogsághormonoknak köszönhetően javult a testképük, valamint sokkal nyugodtabbnak, kiegyensúlyozottabbnak érezték magukat.