5 tudományosan alátámasztott módszer az akaraterőd növelésére

Írta: ,

„Nem bírom, nincs hozzá elég akaraterőm!” – hangzik el minden idők leggyakoribb érve például a fogyni vágyók és a káros szenvedélyüktől megszabadulni kívánók szájából. Ne törődj bele, ha nálad is hasonló a helyzet. Van mód a fejlődésre!

Meditáció

A meditáció az akaraterő növelésének legegyszerűbb és leghatékonyabb módja.

Általa ugyanis „ráedzed” az agyadat az összpontosításra, így kiküszöbölheted az elkalandozást a mindennapokban.

Kutatás bizonyítja, hogy napi 10 perc meditáció már 2-3 nap alatt javíthatod a koncentrációs képességedet, növelheted az energiaszintedet, illetve csökkentheted a stresszt.

Még véletlenül se feltételezd, hogy a gyakorlatokhoz különleges környezet vagy füstölő szükséges! Mindössze arról van szó, hogy tartsd a gondolataidat itt és most, a jelenben.

Ezt pedig akár sorban állás közben is megteheted – nem muszáj lótuszülésben, gyertyákkal körülvéve hümmögnöd, meg ilyenek. Tudtad egyébként, hogy életed 47%-a a múlton vagy a jövőn való töprengéssel telik el?

Alacsony glikémiás indexű étrend

A táplálékfelvétel egyik legfontosabb funkciója, hogy a sejtek elsőszámú üzemanyagát, a glükózt bejuttasd a szervezetedbe.  Az agyad is ugyanezt használja, így összefüggésben áll a magatartásoddal.

Az egészséges akaraterőhöz tehát elengedhetetlen, hogy mindig elegendő szénhidrát álljon a központi idegrendszered rendelkezésére, tehát a vércukorszinted kiegyensúlyozott legyen.


Ismerted? 7 meglepő dolog, amitől az egekbe szökhet a vércukorszinted


A magas cukortartalmú ételek miatt sajnos hamar az egekig emelkedik, majd a mélybe zuhan ez az érték, hypoglikémia – azaz hiány – esetén pedig eleve gyatrább az agyműködés.

Az alacsony glikémiás indexű ételek azonban segítenek benne, hogy mindig legyen mihez nyúlnia a szervezetednek.

Ebben kulcsszerepet játszanak a zsírszegény fehérjeforrások, a magvak, a friss gyümölcsök és a zöldségek is.