5 tipp a szezonális depresszió leküzdésére

Írta: ,

A téli depresszió, vagy más néven szezonális affektív zavar nemcsak azokra csaphat le, akik a többi évszakban is hajlamosak a mélabúra – hanem mindenkire. A rövidebb, sötétebb nappalok felboríthatják a szervezet egyensúlyát, ami ellen a következő tippekkel védekezhetsz, míg az éltető tavaszi napsugarak ismét előbújnak.

 

Menj ki a szabadba!

Érdemes naponta legalább félórát a szabad levegőn töltened, lehetőleg napszemüveg nélkül, hogy a fény minél nagyobb felületen érje a bőrödet.

Amennyiben az időjárás megengedi, a nyakadat és a karodat is napoztathatod, ám kerüld el a megfázás veszélyét! Ez a tanács látszólag értelmetlen, ha kint éppen szürkeség uralkodik.

A valóságban azonban a nappali fény és a friss levegő pozitív hatással van a szervezetedre, tehát a legborúsabb téli napokon is megéri sétálni egyet.

Heti ötször félóra nem nagy időbefektetés azért cserébe, hogy jobb hangulatod legyen.

A réteges öltözködésről, valamint a sapka viseléséről a hűvösebb napokon ne feledkezz meg!

Legyen világos a lakásban!

A jól megvilágított beltéri helyiségek ugyancsak kulcsszerepet játszanak az alvás és az ébrenlét egyensúlyáért felelős hormonok működésében.

Nappal húzd fel a redőnyt, illetve húzd ki a sötétítőfüggönyt, hogy minél több természetes fény áramoljon be!

A mesterséges fényforrások meleg, ne túl gyenge, ugyanakkor ne is túl erős fényt árasszanak.

Ha tudod magadról, hogy hajlamos vagy a depresszióra, vagy nincs diagnózisod, csak egyszerűen télen rosszabb a kedved, speciális lámpát is beszerezhetsz, amelyet a bőrödre irányítva újra egyensúlyba kerülhet a tested.

Ennek a kipróbálása előtt azonban érdemes szakértővel egyeztetned.