5 tanács alvásszakértőktől, hogy kipihentebben ébredj

Írta: ,

Biztos te is tapasztaltad magadon, hogy amikor rosszul alszol, akkor az egész napod nehezebben és lassabban telik. Azt, hogy hogyan telik az éjszakai alvás, számos tényező befolyásolja, az aznapi stressz, a fejedben cikázó gondolatok, a testmozgás, az étkezés, a hálószobád berendezése, a párnád, a matracod és még sorolhatnánk. Nem kell persze egyből mindent megváltoztatni, szerencsére van néhány szuper praktika arra, hogy hogyan ébredhetsz minden nap kipihenten. Lássuk!

Kelj korábban Kép forrása: homedit.com

1/5 Kelj korábban

Micsoda? Keljek fel korábban, hogy kipihentebb legyek és kevésbé teljenek fáradtan a napjaim? Ez radikális változtatásnak tűnik, sőt, ha lenne is időd, miért ne aludhatnál akár délig vagy délután kettőig?

Bármilyen furcsa is, a túl sok alvás is megterhelő lehet a szervezeted számára, így, ha egyik nap csak néhány órát tudsz pihenni, a héten elmaradt, nem alvással töltött időt pedig egyszerre egy-két nap alatt próbálod behozni, az nem jó megoldás.

A túl sok alvás, azaz a 10-12 óránál hosszabb pihenések ugyanis pont ugyanazt a hatást hozzák majd, mint a kevés, azaz egész nap kókadtnak és fáradtnak érzed majd magad.

Ha szeretnél egy kicsit felpörögni és energikusabb lenni, akkor legyen a korán kelés a rutinod, egy-két hét után már meg sem fog kottyanni!

Étkezz változatosan Kép forrása: madelinelu.com

2/5 Étkezz változatosan

Elsőre úgy tűnhet, hogy az étkezés és az alvás között nincs szoros összefüggés, de valójában erős kapcsolat van a kettő között.

Ha túl sokat vagy túl keveset eszel, ha túl zsíros ételeket fogyasztasz vagy nem válogatod meg megfelelően a fogásokat, akkor ez ébren töltött órákat okozhat éjszakánként.

Szerencsére van néhány praktika, amikkel azonban segíthetsz a nyugodt álmok bevonzásában, ilyen például a langyos tej, a banán, a méz vagy a különböző gyógyteák lefekvés előtt.

Ha nehezen megy az elalvás vagy az éjszaka felét forgolódással töltöd, akkor próbáld ki valamelyiket már ma este!