5 mozgásforma, ami megszünteti az álmatlanságot

Írta: ,

Az álmatlanság leküzdésének az egyik legjobb módja a rendszeresen testmozgás. Ha gyakran sportolsz, akkor egészségesnek és felszabadultnak érezheted magad, egy-egy kiadós edzés után pedig igazán jól tud esni az alvás. Amennyiben nem szeretnél este órákon át bárányokat számolni, próbáld ki a következő mozgásformák valamelyikét!

Futás Kép forrása: robolikesifit.com

Ha túl stresszes vagy, vagy egyszerűen csak nem érzed jól magad a bőrödben, irány futni! Még ha kissé ódzkodsz is tőle és nehezen veszed rá magad, a gőz kieresztésére ez az egyik legjobb megoldás.

Nem kell rögtön maratoni távra és gyors tempóra gondolni, már 20 perc kocogás is elég ahhoz, hogy kikapcsoljunk és megszabadítsuk elménket a rossz gondolatoktól.

Számtalan jótékony hatása van a futásnak, amellett, hogy javít a fizikai állóképességünkön, egészségesebbnek érezzük magunkat tőle, jó hatással van ránk lelkileg, rendszeresen végezve nyugodtabb és pihentetőbb alvást eredményez.

Válassz ki egy közeledben lévő futó- vagy sportpályát, parkot vagy egy csendesebb, zöldebb környezetet, húzz fel egy futócipőt és máris kezdheted!

Ha sehogyan sem tudod rávenni magad a futásra, akkor választhatsz egy olyan kevésbé megerőltető és izzasztó sportágat is, mint például a séta.

A nap bármely szakában, szinte bárhol, bármilyen távon végezheted, de ha álmatlansággal küzdesz, esténként sokára jön álom a szemedre, akkor érdemes bevezetned a rendszeres, vacsora utáni sétákat.

A szíved biztosan nem fog olyan hevesen kalapálni, mint futás közben, mégis javulni fog a vérellátásod, felgyorsul az emésztésed és az alvásod minősége is jobb lesz utána.

Ez a világ legkönnyebb és legegyszerűbb sportja, semmilyen extra sporteszközre nincs szükséged hozzá, és sokat tehetsz vele az egészségedért.