5 jel, ami arra utal, hogy kezdesz öregedni!

Írta: ,

Az emberek az idővel változnak. Ez a változás elkerülhetetlen, szinte észrevétlenül köszönt be az életünkbe, ahogyan egyre idősebbek leszünk. Magunk mögött hagyjuk a gondtalan tinédzser éveket, és hirtelen azon kapjuk magunkat, hogy ahelyett, hogy egy szórakozóhelyen tombolnánk, szívesebben töltjük az időt otthon a párunkkal, és többet gondolunk a számlákra, vagy a gyermekvállalásra, mint a legújabb divatra. Ez persze nem feltétlenül rossz dolog, egyszerűen csak az élet és a felnőttség természetes része!

Míg a gimis és egyetemista évek alatt könnyedén fennmaradtál akár hajnali 1 vagy 2-ig is, anélkül, hogy másnap nagyobb gondot okozott volna a reggeli felkelés, addig a húszas évek végén már komoly nehézséget jelent hat óra alvás után a munkahelyi feladatok ellátása.

Ne akard az ellenkezőjét bebizonyítani, ha fáradt vagy, feküdj le korábban, és szánj legalább nyolc órát az alvásra!

A megfelelő mennyiségű és minőségű pihenés elengedhetetlen ahhoz, hogy megőrizd egészségedet, és hatékonyan végezd el a feladataidat. A rendszeres alváshiány hosszú távon koncentráció problémákhoz, szívbetegségekhez, és depresszióhoz vezethet.

Az egyetem alatt nem ritka, hogy a baráti társaságok akár egymás után több nap is összejönnek szórakozni, iszogatni esténként, ám a kor előrehaladtával és a munka beköszöntével egyre nehezebben tolerálja szervezetünk az alkoholt.

Szakértők szerint, ahogyan az ember öregszik, úgy veszíti el szervezete is azt a képességét, hogy megbirkózzon az itallal.

Főleg az olcsóbb, rossz minőségű fajtával. A másnaposság igazi kínszenvedés tud lenni, az egész napunkat tönkreteheti.

Ahhoz, hogy ezt elkerüld, a legjobb, amit tehetsz, hogy csökkented a mennyiséget, lehetőleg jobb minőségű italokat választasz, sosem iszol üres gyomorra, és alkoholbevitel közben vizet is fogyasztasz!