5 biztos módszer az év eleji depresszió ellen

Írta: ,

Több vizsgálat szerint is január eleje a legdepressziósabb időszak – az ünnepek után ürességérzet marad bennünk, a nyár még messze van, az újévi fogadalmak láza már alábbhagyott, a pénztárcánk viszont még mindig nyögi az év végét. Nézzük, mit tehetsz, hogy lerázd magadról a rosszkedvet!

A cukor nem a barátod Kép forrása: thesugarhit.com

1/5 A cukor nem a barátod

Egy szelet csoki nem a világ, és ha jól esik, mi nem is fogunk lebeszélni róla, de tartsd észben, hogy a cukor nem jelent megoldást, sőt adott esetben ronthatja a helyzetet.

Bár a csokoládé valóban képes boldogsághormonokat felszabadítani, a cukor gyorsan jövő és gyorsan múló energiát hoz. Ha édes ételeken élsz, akkor a hangulatod sokkal ingadozóbbá válhat, ráadásul a rossz emésztés sem éppen közérzet javító hatású.

Inkább étkezz változatosan és kiegyensúlyozottan, akkor jobban fogod érezni magadat a bőrödben.

A mozgás segít Kép forrása: theberry.com

2/5 A mozgás segít

Amikor rossz kedvünk van, könnyebben elhagyjuk magunkat, ez pedig tovább ront a helyzeten. Ha egész nap egy székben ülsz, nem is csoda, ha rosszul érzed magadat a bőrödben.

A rendszeres mozgás azonban boldogsághormonokat termel, egy kiadós edzés után pedig egyszerűen csak büszkébb leszel magadra, amiért valami hasznosat, egészségeset csináltál.

Ráadásul a cukorral ellentétben a mozgásnak nincsenek káros mellékhatásai sem, így bármikor nyúlhatsz ehhez a módszerhez, ha kicsit fel szeretnéd pörgetni magadat.