5 betartható újévi fogadalom, ami meg fogja változtatni az életed

Írta: ,

Újévkor hajlamosak vagyunk óriási fogadalmakat tenni, amikről azt reméljük, hogy azonnal elhozzák majd a változást. Sokszor azonban bölcsebb dolog kis lépésekben haladni. Az alábbi fogadalmakat bárki be tudja tartani, mégis érezhető lesz a hatásuk a mindennapokban!

"Élvezem, amit éppen csinálok."

1/5 "Élvezem, amit éppen csinálok."

Napjaink nagy részét a munka, vagy valamilyen más kötelesség tölti ki, emiatt könnyen lehet, hogy egyszer csak azon kapod magad: a napjaid nagy része tényleg azzal telik, hogy gőzerővel próbálsz valamin végre túlesni.

Rengeteget javít a közérzeteden, ha megpróbálod megtalálni a kihívást és az örömet abban, amit éppen csinálsz.

Persze biztosan sokkal kellemesebb feltett lábbal csokit enni, miközben a kedvenc sorozatodat nézed, mint az irodában ülni, de ha most ezt kell csinálnod, akkor ebben kell megtalálnod az örömforrást, máskülönben csak önmagad ellensége leszel.

"Több zöldséget eszem."

2/5 "Több zöldséget eszem."

Az életmódváltás, azon belül is az étkezési szokások megváltoztatása sok újévi fogadalomban szerepel, de a legtöbben drasztikus újításokat vezetnek be, és néhány nap vagy hét után gyorsan fel is adják a próbálkozást.

Hogy a kudarcot elkerüld, próbálj első lépésben csak kicsit több zöldséget építeni az étrendedbe – mondjuk minden étkezéskor a tányérod harmadán valamilyen zöldség foglalja el a helyet. 

Ez a változtatás nem túl nagy ahhoz, hogy ne lehessen tartani, de elég jelentős, hogy pozitív hatással legyen a közérzetedre, egészségedre

Ha kíváncsi vagy, én hogyan csináltam, a saját tapasztalataimról itt olvashatsz.

"Beiktatok napi 15 perc mozgást."

3/5 "Beiktatok napi 15 perc mozgást."

Persze, napi 15 perc nem sok, de éppen ezért be is tartható, és lássuk be, még mindig több, mint a sűrűn megfogadott, de mindig elodázott másfél óra.

Nem is kell megerőltető edzésnek lennie, akár egy könnyű reggeli jóga is segít, hogy beinduljon a keringésed, felfrissüljenek a gondolataid és energikusabban induljon a napod.

Arról nem is beszélve, hogy ha egyszer megszoktad a reggeli torna rutinját, a későbbi testmozgásra is könnyebben veszed rá magadat.

"Nem keresek kifogásokat."

4/5 "Nem keresek kifogásokat."

Bármilyen problémáról is legyen szó, kifogást találni mindig a legegyszerűbb "megoldás": Nem csináltam meg, mert... Nem hívtam fel, mert... Nem készültem, mert...

Kifogások helyett azonban próbálj valódi megoldásokat találni!

Ha ráállítod magad arra, hogy észrevedd, amikor csak kibúvót keresel, sokkal könnyebb lesz megállítani a tehetetlenség lavináját.

Csak egy kis odafigyelésre és tudatosságra van szükség, és komoly változást érhetsz el a hatékonyságod tekintetében.

"Gyakrabban mozdulok ki."

5/5 "Gyakrabban mozdulok ki."

Keresd fel azokat a barátokat, akiknek az üzenetére hetek óta halogatod a választ.

Nézd meg azt a színdarabot, amire olyan kíváncsi vagy, akkor is, ha senkit nem találsz, aki elmenne veled!

Nincs azzal semmi baj, ha néhány csendes estét otthon töltesz, de el fogsz ámulni, mennyire inspiráló lehet a világ és a benne lévő emberek, ha egy kicsit nyitottabban közelítesz feléjük!