4 tipp, hogy elkerüld az őszi depressziót!

Írta: ,

Idén derült égből villámcsapásként érkezett meg az ősz, mely egyes napokon inkább már a telet idézi komorságával. Az időjárás-változás a hangulatunkra is hatással van, hiszen amikor kinézünk az ablakon, és vakító kék ég helyett csak az egybefüggő szürkeség fogad, a világot is hajlamosabbak vagyunk borúsabban látni. Ha a te is így érzel, adunk néhány tippet, hogy jobb kedvre derülj!

Vedd komolyan a problémát! Kép forrása: Pinterest

1/4 Vedd komolyan a problémát!

Az őszi-téli depresszió a kutatások szerint minden tizedik embert érint, tehát nagyon is létező problémáról van szó, amit nem szabad elbagatellizálni.

Ha te is tapasztalod magadon, hogy hangulatodat erősen befolyásolja az időjárás, a borongós napok beköszöntével romlik a teljesítményed, levert vagy, alvászavarral küzdesz, és egyszerűen rosszabb a közérzeted, érdemes tudatosan tenni az ellen, hogy eluralkodjon rajtad a letargia.

2/4 Menj ki a szabadba!

Még ha úgy érzed is, hogy nincs kedved kimenni, és az összefüggő szürkeséget bámulni, vegyél erőt magadon, és igyekezz minél több időt tölteni a szabadban. Az az ideális, ha a déli órákban vagy kora délután mindenképp eltöltesz legalább pár percet a levegőn, hiszen ha a nap nem is süt, ekkor van a legvilágosabb, de természetesen egy kiadós esti séta is remek befejezése lehet egy stresszes, borús napnak.

A friss levegő pedig napsütéstől függetlenül jótékonyan hat az emberi szervezetre – ne gubózz tehát be egy-egy borongósabb napon sem, legalább egy rövid séta erejéig mozdulj ki, és próbáld meg érdeklődő szemmel kémlelni az őszi tájat, hiszen, mint minden évszaknak, ennek is megvannak a szépségei. Séta közben ülj le egy padra, és ahogy Petőfi is tette, csak hallgasd a fák lehulló levelének lágy neszét.

Sportolj! Kép forrása: lululemon.com

3/4 Sportolj!

A rettegett bikiniszezon elmúltával gyakran a sportolási kedvünk is alábbhagy, hiszen a nagykabát alatt kevésbé feltűnő egy-egy felkúszott plusz kiló, és különben is, legalább van, ami melegítsen. Persze, ideális esetben a mozgás ennél sokkal többről szól, és jócskán túlmutat az alakformáláson, ha rendszeresen sportolsz, ha pedig ez idáig csak tervezgetted-halogattad, akkor itt az ideje elkezdeni!

Már biztosan a könyöködön jön ki, de a sport tényleg boldogít, a mozgás közben termelődő endorfintól nem csak az aktuális közérzeted lesz jobb, de a világot is derűsebben látod.

Boldogító ételek Kép forrása: asaucykitchen.com

4/4 Boldogító ételek

A napsütés hiányával csökkenhet szervezetünkben egyfajta örömhormon, az úgynevezett szerotonin szintje, ez a folyamat pedig szintén szerepet játszhat rosszkedvünk kialakulásában. Ez a hormon egy esszenciális aminosavból, a tryptophanból képződik, melyet a megfelelő táplálkozással tudunk biztosítani szervezetünk számára. Érdemes tehát az őszi-téli napokon arra is odafigyelned arra, hogy mit eszel. Amennyiben a tryptophan pótlása a cél, minél több tejtermék, szárnyas- és marhahús, olajos magvak, borsó és burgonya kerüljön az asztalra, nassolás gyanánt pedig érdemes magas kakaótartalmú csokoládét fogyasztani. Ugyanakkor nem árt tudni, hogy ahhoz, hogy a tryptophanból szerotonin képződjön, elengedhetetlen a fény, így pusztán a táplálkozástól nem lehet várni a csodát, ahogy már említettük, mindenképp érdemes legalább napi néhány percet eltölteni a szabad levegőn is.