4 pszichológiai trükk, amivel leküzdheted a vizsgadrukkot

Írta: ,

Hiába töltöttél napokat tanulással, még így is előfordulhat, hogy a vizsga előtt eluralkodik rajtad a stressz. Furcsa nyomást érzel a mellkasodban, és szinte biztos vagy benne, hogy amit korábban hosszú órákon át memorizáltál, most hirtelen törlődött a fejedből. Ez az állapot teljesen normális: a testedben adrenalin szabadul fel a stresszes helyzetekben, ami beindítja a védekező mechanizmusodat. Szerencsére azonban könnyedén leszámolhatsz ezzel az érzéssel – mutatunk négy tudományosan elismert módszert, amivel leküzdheted a vizsgadrukkot!

A pihenés elsődleges Kép forrása: weheartit.com

Számos felmérés foglalkozott már a vizsgák előtti stresszel, az eredmények pedig meglepő információkat fedtek fel.

Több száz megkérdezett diákból 95% érezte már nagyon idegesnek magát egy teszt vagy szóbeli felelet előtt – ez viszont azért probléma, mert egy másik kutatás szerint a kifejezetten stresszes emberek 20%-kal rosszabbul teljesítenek a vizsgákon, mint a többiek.

A legelső dolog, amit megtehetsz ennek leküzdésére, ha időben lefekszel a nagy nap előtt, és minimum 6 órát alszol.

Ha ugyanis egész éjszaka virrasztasz a könyv felett, az agyad nem tudja kipihenni magát, és sokkal kevésbé jutnak eszedbe a megtanult információk – ami egyenes úton vezet a stresszhelyzethez.

Lefekvés előtt tilos Kép forrása: 500px.com

Ha kifutottál az időből, és mindenképpen kénytelen vagy a vizsga előtti nap késő estig tanulni, próbáld meg beosztani a kávé adagodat.

A lefekvés előtti időszakban már inkább ne igyál semmit, amiben koffein található (sajnos ebbe a tea is beletartozik), és ez nem csak azért fontos, hogy időben el tudj aludni.

Ezek az italok ugyanis bizonyítottan fokozzák a szervezetedben a stresszt, aminek köszönhetően a vizsga napján úgy érezheted, hogy nem tudsz megfelelően koncentrálni.