7 üdítőital típus, amellyel találkozhatsz a polcokon és nem kell félned tőle

Írta: ,

Ahhoz, hogy valóban el tudjuk fogyasztani a javasolt napi 2 liter folyadékot, jó, ha nem egyféle italt fogyasztunk, hanem színesítve az italpalettát naponta egy-két pohár vizet egyéb folyadékra cserélünk. Az üzletek polcain találkozhatsz számos üdítőital típussal is, melyek közül bátran fogyaszthatsz időnként egy-egy adagot. Ahhoz, hogy könnyebb legyen választanod az üdítőfajtákból, bemutatunk 7 típust ezek közül, pozitív tulajdonságaikkal együtt. (X)

Ízesített ásványvizek

Az ízesített ásványvizek közül a legnépszerűbbek a citromos és egyéb savanykás ízűek, főként a nyári melegben. Ez nem véletlen, hiszen a savanyú ízű italok nagyon jó szomjoltók, így a nagy hőségben az ízesített ásványvíz néha jobban esik, mint a sima, alapvetően édeskés ízű társa. Szénsavas és szénsavmentes verzió egyaránt kapható ezekből az italokból, vásárláskor arra figyelj, hogy lehetőleg hozzáadott cukor nélkül készült ízesített vizet válassz.

Szénsavas üdítőitalok

Sajnos legtöbbször nem gondoskodunk szervezetünk számára a megfelelő folyadékpótlásról. A szénsavas üdítőitalok segíthetnek változatossá tenni a folyadékbevitelt, így növelik az ivással járó "élvezet faktort". Változatos ízeik és cukros/cukormentes változataik mindig képesek kielégíteni pillanatnyi ízlésünket. Egészséges étrend mellé igenis jólesik néha egy-egy finom buborékos üdítő!

Kép forrása: Boarding2Now/depositphotos.com

Szörpök

Ha a szervezeted egy kis édességet kíván, időnként kényeztetheted magad egy pohár szörppel. A hazai szabályok szerint a szörpök szárazanyagtartalma legalább 60%, gyümölcslé vagy gyümölcsvelő tartalma pedig legalább 33% kell, hogy legyen, ezért ennél magasabb gyümölcstartalmút érdemes vásárolnod, ha jó minőségűt szeretnél fogyasztani. Figyelj oda arra is, hogy olyan szörpöt vegyél, amelyet mesterséges aromával nem ízesítettek, és hozzáadott színezéket sem tartalmaz.

Gyümölcs- és zöldséglevek

A 100%-os gyümölcs- és zöldséglevek az egyik legegészségesebbek a boltok üdítőital kínálatából. Ha üdítővel kényeztetnéd magad, akkor érdemes ezek között körülnézned: keress lehetőleg olyan fajtákat, amelyek minél kevesebb tartósítószert tartalmaznak. A gyümölcs- és zöldséglevek között egyre több olyan változat van, amely C-vitamint is tartalmaz, és mértékkel fogyasztva a multivitaminos verziók is beleférnek a kiegyensúlyozott táplálkozásba.

Frissen préselt, smoothie alapú gyümölcslevek

A dobozos gyümölcslevek mellett már frissen préselt, smoothie alapú, magasabb gyümölcsvelő tartalmú italokkal is találkozhatsz az üzletekben. Ezeknek az üdítőitaloknak a legmagasabb a rosttartalma a boltokban kapható üdítők közül, mert gyümölcspüré képezi az alapjukat.

Kép forrása: Syda_Productions/depositphotos.com

Jeges teák

A jeges tea nyári melegben remek frissítőként funkcionál és frissen főtt társához hasonlóan antioxidánsokat ez az ital is tartalmaz.

A zöld teából készült változatok sokkal több pozitív tulajdonsággal rendelkeznek, mint a feketék, ezért inkább ezt a típust érdemes választanod.

Sportitalok

A sportitalokat nem csak az élsportolók számára találták ki, bárki számára jól jöhet egy kimerítőbb fizikai megterhelés után, amely fokozottan igénybe veszi, leterheli a szervezetünket. A sportitaloknak köszönhetően ugyanis az izzadás során leadott anyagokat és az intenzívebb mozgás során leadott energiát tudjuk pótolni. Ilyen helyzetben a víz nem elég, mert nem tartalmaz elegendő ásványi anyagot.

A sportitalok az ásványi anyagok (pl. nátrium, kálium) mellett szénhidrátokat is tartalmaznak, ugyanakkor serkentőszerek, mint például a koffein nincs bennük.

Kép forrása: Expressiovisual/depositphotos.com