Az 5 leghatásosabb motivációs tipp, ami szárnyakat ad a fogyókúrád időszakában

Nagy Niki
Írta: , Frissítve:
Az 5 leghatásosabb motivációs tipp, ami szárnyakat ad a fogyókúrád időszakában

A fogyókúrát nem elkezdeni nehéz, hanem fenntartani – ehhez jönnek jól néha olyan eszközök, amikkel az ember motiválni tudja magát. Az alábbi öt eszköz segíthet a nehéz helyzetekben, és átlendíthet azokon az időszakokon, amikor úgy érzed: teljesen elveszett a motiváció. (X)

 

 

1. Nézz vissza az időben!

Szinte mindannyiunknak volt olyan időszaka, amikor azt hittük, van rajtunk súlyfelesleg, de visszanézve rájövünk, hogy akkor csinosak voltunk, és azt kívánjuk, hogy bárcsak annyi plusz lenne most is rajtunk, mint amennyi akkor volt!

A régi csinos önmagunkról készült képek segíthetnek abban, hogy megtaláljuk a motivációt, hiszen bizonyítékként szolgálnak arra, hogy mekkora potenciál van bennünk.

Ez egy kiváló motivációs módszer, hiszen tudatában vagyunk annak, hogy nem egy elérhetetlen álomképet kergetünk, hanem önmagunk karcsúbb verzióját szeretnénk újra visszakapni.

2. Olvass sikertörténeteket!

Nagyon inspiráló tud lenni, ha olyan emberek történetét hallod vagy olvasod, akik sikeresen lefogytak, és valahol onnan kezdték, ahonnan te. Nagyon hasznos tippeket és trükköket leshetsz el tőlük azzal kapcsolatban, hogyan alakíthatsz ki egy egészséges életmódot.

Mi például beszámoltunk már Eszter és Éva történetéről, akik mindketten nagyjából 20 kilótól szabadultak meg, méghozzá úgy, hogy közben családanyák és dolgoznak is, ráadásul soha nem kellett éhezniük. Egy kis segítséget is igénybe vettek a zsírmegkötő XLS Medical által. Az ő fogyásuk is bizonyítja, hogy az egészséges életmód lehet izgalmas és semmiképp nem az éhezésből áll.

3. Kövess inspiráló embereket!

A közösségi média nemcsak szórakozásra, hanem kifejezetten jó és hasznos dolgokra is használható – ha például fogyni szeretnél, kereshetsz olyan embereket, akiknek már sikerült, vagy olyan profilokat, akik hasznos tippeket és trükköket osztanak meg veled. Így gyakorlatilag szinte minden nap újabb és újabb motivációs fotókkal és posztokkal nézhetsz szembe.

4. Tűzz ki magad elé egy határidőt!

Mindig könnyebb úgy motiváltnak maradni, ha tudod, hogy a fogyókúrána van egy végpontja, ami után kicsit lazíthatsz – persze ez nem azt jelenti, hogy visszatérhetsz a korábbi egészségtelen életmódodhoz. 

A diétáknak mindig van egy vége, amitől egy kicsit lazábbra engedheted a gyeplőt, és a további célod már csak a súlyfenntartás marad.

Ha jól dolgozol határidőkre, ez a tipp nagyon nagy segítség lehet – tudni fogod, hogy meddig tart a fogyási folyamat.

5. Ne csináld egyedül!

Vágj bele az életmódváltásba egy családtagoddal vagy egy barátnőddel, így mindig tudjátok egymást motiválni, ha éppen az egyikőtöknek nehezebben menne a dolog. Így nagyobb az esélye annak is, hogy elmész mozogni, hiszen lesz kivel motiválnotok egymást a kimozdulásra, de az egészséges főzés is sokkal könnyebben megy, ha egymás között tudtok recepteket cserélgetni. Ha van rá lelehetőséged tehát, ne szólóban vágj bele a projektbe, keress magad mellé egy társat!

Az is jó megoldás lehet, ha az egész családot bevonod az életmódváltó projektedbe, ahogyan ezt Eszter is tette: egész családját leszoktatta a finomított szénhidrátokról és az egészségtelen édességekről, és saját készítésű nassolnivalókkal váltotta ki ezeket. Eszter családi diéta tippjeit itt olvashatod el!