Így váltam túlsúlyosból normál testalkatúvá – 10 diétatipp, ami bárkinek segíthet a fogyásban

Eszter
Írta: ,
Így váltam túlsúlyosból normál testalkatúvá – 10 diétatipp, ami bárkinek segíthet a fogyásban

Nagyjából húsz kilótól megszabadulni nem egyszerű, csak olyan változtatásokkal lehet, ami egészséges táplálkozással és mozgással is jár. Nem véletlenül mondják, hogy a jó evés a fogyás alapja - mi a családommal a saját bőrünkön tapasztaltuk meg, mennyire fontos is ez. Az alábbi 10 trükköt az elmúlt két év során vezettem be az életünkbe, és azóta teljesen átalakult az életmódunk. (X)

 

1. Semmi cukor

Bármennyire nehéznek tűnik is, egy diétában nincs helye a finomított cukornak, mert üres kalóriákat tartalmaz, és nagyon egészségtelen. Mi az egész családban száműztük a cukrot, helyettesítőket használunk: xilitet, eritritet attól függően, éppen milyen állagú édesítőre van szükségünk. Néha-néha belefér persze egy kis édesség, de a mindennapokban a cukrot mi teljesen kiiktattuk.

2. A cukros italokat száműztük

Ez egy olyan cukorforrás, amiről kevesen tudunk, pedig egy bolti gyümölcslében rengeteg hozzáadott cukor van. Régen nagyon sok ilyet ittak a gyerekeim is, de elkezdtem átszoktatni őket: először egy-egy arányban kezdtem el vizezni, aztán fokozatosan kevesebb gyümölcslevet tettem bele, míg most már csak vizet isznak, méghozzá azt is gyakran a közelünkben lévő Lajos forrásból, mert igyekszünk a környezettudatosságra is ügyelni - nem szeretnénk újabb és újabb palack ásványvizet vásárolni, inkább mindig újratöltjük azokat, amik otthon vannak.

3. Mindent lehet helyettesíteni

Itt van a legegyszerűbb példa: a hagyományos tészta helyett én már durum és teljes kiőrlésű változatokat használok, a gyerekek pedig észre sem veszik. Ízben semmi különbség nincs, maximum egy nagyon kicsit az állagban, de hamar meg lehet szokni, és nagyon jót tesz az egészségnek.

5. Nem mondtunk le a sütiről sem

Csak máshogy csinálom: cukor helyett xilitet vagy eritritet rakok bele, és zablisztet használok. Ezzel a pár apró változtatással gyakorlatilag minden sütireceptnek megvalósíthatom az egészségesebb alternatíváját.

6. Hasznosíts újra!

Az egészséges életmód nem a folyamatos főzésről szól – egy ételt (akár kisebb változtatásokkal) több alkalommal is fogyaszthatunk. 

A zabkását például reggel még melegen esszük, aztán a maradékot beteszem a hűtőbe, és délutánra meg is van az egészséges nasi.

7. Fontos a környezet is

Mindegy, hogy én mennyire igyekszem, ha a gyerekeim környezete nem figyel ugyanígy az egészségre. Az iskolában szerencsére finom és egészséges ebédet kapnak, de a nagyszülőknek például ki kellett kötnünk, hogy a különféle ünnepekre csak egy-egy csokit kapjanak a gyerekek. Korábban sokkal több édességet adtak nekik, de most már ők is megértették, hogy fontos az egészséges életmód náluk is. Igyekszünk ügyelni az egyensúlyra, és  nem szeretnénk minden édességet kiiktatni az életükből, de valahol meg kell húznunk a határt.

8. Ha vendég jön, akkor sem állunk vissza

A hozzánk érkező vendégeket ugyanazokkal az ételekkel kínáljuk meg, mint amiket mi eszünk, még a gyerekeket is, akik nagyon szeretik az egészséges süteményeket. Persze nem tilos vendégségben rendes édességet enni, de itthon igyekszem, hogy csak egészséges változatokat kapjanak mind a saját gyerekeim is, mind azok, akik jönnek hozzánk.

9. Segített az XL-S Medical

Az elmúlt két évben óriási löketet adott a fogyásomnak a zsírmegkötőként működő XL-S Medical. A legjobb a szedésében az volt, hogy nem éreztem éhesnek magam és csökkent a nassolási vágyam. Sokkal könnyebb úgy NEM-et mondani egy ételre, ha nem vagyunk éhesek.

Nem volt kísértés elmenni egy pékség előtt, de az éttermekben is sikerült céltudatosan rendelni - nem csábultam el egy somlói vagy egy hamburger látványától. Azért eszek, hogy éljek, nem azért élek, hogy egyek!

10. Sokkal több zöldséget eszünk

Talán közhelynek hangzik és a csapból is ez folyik, de a zöldségek a legjobb barátaid a diétában. Rendkívül változatosan el tudom készíteni ezeket. Megtanultam olyan salátákat összedobni, amik nemcsak isteni finomak, de a látványuk is étvágygerjesztő. A gyerekek is vevők voltak szerencsére a főztömre, és az uzsijukhoz is rendszeresen kapnak egészséges nassolnivalókat, mint például répát, vagy valamilyen gyümölcsöt.

Az XL-S Medical termékek orvostechnikai eszközök, amik egyben gyógyászati segédeszközöknek is minősülnek. Forgalmazza: Omega Pharma Hungary Kft., 1138 Budapest, Madarász Viktor utca 47-49.

A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!