Az 5 kedvenc diétás nasim, amivel lemondás nélkül sikerült ledobnom 20 kilót

Eszter
Írta: ,
Az 5 kedvenc diétás nasim, amivel lemondás nélkül sikerült ledobnom 20 kilót

Ha az ember diétára adja a fejét, nem feltétlenül kell lemondania minden finomságról. Én például imádom a nassolnivalókat, éppen ezért megtanultam olyanokat készíteni, amelyek egyszerre egészségesek és nem hizlalnak. Most olyan kipróbált nassolnivalók receptjeit osztom meg veletek, amelyek nem sodorják veszélybe a diétámat, és a gyermekeim is örömmel fogyasztják őket – ezekkel a finomságokkal sikerült egyébként teljesen leszoktatni őket a hagyományos édességekről. (X)

 

Zablisztes palacsinta

Az egyik igazi klasszikus édesség újragondolt változata a zablisztes palacsinta, ami ízre szinte teljesen olyan, mint a hagyományos verzió. A különbség annyi, hogy nem fehér liszttel, hanem zabliszttel készül, és cukor helyett porrá darált xilitet vagy eritritet teszek bele, amelyek mindegyike természetes cukorhelyettesítő.

A töltelékeknél is fontos számomra, hogy csak olyan kerüljön bele, ami egészséges: cukormentes lekvár vagy édesítőszerrel kikevert kakaó. Sós töltelékekkel is nagyon finom tud lenni, például túróval vagy sajttal és sonkával.

Házi fagyi

Nem bírnánk ki a családommal, ha nyáron le kellene mondanunk a fagyiról, ezért inkább megtanultam házilag, egészségesen elkészíteni a fagylaltot. A recept rendkívül egyszerű: különböző gyümölcsöket szoktam leturmixolni, néha valamilyen növényi tejet is adok hozzá, pálcikás jégkrémkészítő formákba helyezem a gyümölcsmasszát, és beteszem a fagyasztóba. Bármikor ehetünk belőle, amikor megkívánjuk!

A gyümölcsös ízeket cukormentes csokoládékrémmel is fel lehet dobni. Mondanom sem kell, a gyerekek mennyire imádják anya házi fagyiját!

Zabkása

A zabkása igazi aduász. Vízzel főzöm meg, teszek hozzá egy kicsi mézet, és reszelt almával, fahéjjal, mazsolával, néha dióval ízesítem. Amit a gyerekek reggelire nem esznek meg, az megy a hűtőbe, és ha hazajönnek a suliból, nasinak bekanalazzák!

Zabkeksz

A zabpehely nálunk igazi alapélelmiszer, rengeteg mindenhez használjuk. A zabos süti a világ legegyszerűbb édessége, csak 3-4 banán és nagy szemű zab kell hozzá. Halmokat gyúrok a masszából, sütőpapírra teszem őket, és 180 fokon aranyszínűre, keményedésig sütöm (ez körülbelül fél óra).

Néha teszek még a tésztába mazsolát és diót, de önmagában is nagyon finom. A gyerekek gyakran visznek is belőle az iskolába, de én is szoktam csillapítani vele az édesség utáni vágyamat.

A diétás jegeskávé

Imádom a jegeskávét, és nagyon nem örülnék, ha le kellene róla mondanom, ezért megoldottam úgy, hogy én is tudjam inni, és még a gyerekeknek is adhassak – ők persze kakaóval kapják.

A kihűlt presszókávét boltban kapható, cukormentes vaníliafagyira öntöm, és növényi tejet öntök még hozzá: leggyakrabban rizsitalt vagy mandulaitalt. Ha édesebbre vágyom, egy kis mézzel ízesítem.