Te sem kívánod télen a hideg salátákat? Cseréld le őket töltött zöldségekre!

Írta: ,

Míg nyáron jól esnek a könnyed saláták, és kevésbé kívánjuk a meleg ételeket, télen ez megfordul. Nem véletlen azonban ezekben a hónapokban a túlsúly kialakulása, mert a salátát sokan burgonyára és egyéb köretekre cserélik. Ha szeretnéd tartani a súlyod, és továbbra is tudatosan odafigyelni az egészségedre, akkor maradj a zöldségköretnél – íme néhány recept, amivel színessé teheted a repertoárt!

Darált hússal töltött gombafejek

1/3 Darált hússal töltött gombafejek

Hozzávalók: 8 db csiperkegomba,1 csomag darált hús, 1 db lilahagyma, 2 dl tejföl/görög joghurt, 20 g sajt, 1 teáskanál fűszerpaprika, 1 db paradicsom, 1 ek olívaolaj, só, bors ízlés szerint, 1 dl víz.

Elkészítés:

Dinszteld meg a hagymát egy kevés olajon, és adagold hozzá a darált húst. Sózd, borsozd ízlés szerint, majd amikor egyenletesen kifehéredett, akkor adj hozzá egy kevés vizet. Szórd meg fűszerpaprikával és tedd bele a feldarabolt paradicsomot. Körülbelül 20 percig párold, de figyelj a víz visszapótlására, hogy ne tapadjon oda. A gombafejeket mosd meg, szedd ki a tönköket és nyersen töltsd meg az elkészült töltelékkel. A tetejére tegyél tejfölt vagy görög joghurtot, és reszelj rá sajtot. Előmelegített sütőben, 180 fokon süsd körülbelül 30 percig.

Kecskesajttal töltött sült kaliforniai paprika

2/3 Kecskesajttal töltött sült kaliforniai paprika

Hozzávalók: 4 db paprika, 20 dkg kecskesajt, bazsalikom, só, bors ízlés szerint, 1 gerezd fokhagyma, 1 teljes kiőrlésű zsemle, 5 dkg vaj, 2 db nagyobb paradicsom, 5 ek olívaolaj.

Elkészítés:

A felforrósított vajon pirítsd meg egy kicsit az apróra vágott fokhagymát és a zsemlekockákat. Vágd fel apróra a paradicsomot, a sajtot és a bazsalikom levelet is.

Ha megpirult a zsemle, akkor vedd le a tűzről, és add hozzá ezeket. Ízlés szerint sózd és borsozd, majd hagyd még főni pár percig. Amíg a töltelék elkészül, vágd ki a paprika csumáját, és mosd ki a belsejét, hogy ne maradjon benne mag. Az elkészült tölteléket töltsd bele és locsold meg olívaolajjal, majd előmelegített sütőben 180 fokon süsd körülbelül 40 percig.

Töltött padlizsán

3/3 Töltött padlizsán

Hozzávalók: 2 db padlizsán, ½ bögre jázmin rizs, 1 db paprika, 1 db paradicsom, ½ vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, ½ tk fűszerpaprika, ½ majoranna, 1 db tojás, olívaolaj, só, bors ízlés szerint, 100 dkg sajt (bármilyen, lehet füstölt is), 1 csipet petrezselyem, 1 dl tejföl/görög joghurt.

Elkészítés:

A padlizsánokat vágd ketté, kapard ki a belsejét, hogy négy csónakot kapj belőlük. Tedd félre, és készítsd el hozzá a tölteléket: futtasd meg a vöröshagymát a paprikával egy kevés olajon, majd add hozzá az apróra vágott paradicsomot. Fűszerezd, és hagyd főni fedő alatt 10-15 percig. Keverd hozzá a rizst a vizével együtt, és lassú lángon hagyd még pár percig párolódni. Ha elkészült, keverd hozzá a tejfölt, a tojást, hogy összefogja, és a reszelt vagy apróra vágott sajtot. Az elkészült masszával töltsd meg a padlizsánokat, locsold meg olívaolajjal, és mehet is a sütőbe. Alacsonyabb hőfokon süsd 20 percig, majd 10 percig pirítsd, hogy a teteje picit ropogósabb legyen. Tálalásnál még megszórhatod a tetejét egy csipetnyi sajttal és petrezselyemmel.