Melyik kardió passzol hozzád a leginkább?

Katus Attila
Írta: ,
Melyik kardió passzol hozzád a leginkább?

2. Kocogás

Ha a gyaloglás nem elég...

Amikor már eljutottál arra a szintre, hogy a gyaloglás nem elégíti ki a mozgásigényedet, esetleg nem biztosít elegendő terhelést a szervezetednek, akkor próbálkozz meg a kocogással. Ez egy folyamatos, legalább 20 percig tartó, egyenletes mozgás, amely szintén jótékony hatással van a szervezetre, és segíti az egészséged megőrzését. Az egyenletes, magasabb intenzitású mozgás különleges, testet-lelket harmonizáló folyamatokat indít meg. A tudatállapot módosulásával az érzelmi tudat aktivitása fokozódik, ez beindítja az endorfin (azaz a boldogsághormon) termelését, segíti az immunreakciókat, sőt, a stresszhormonszintet csökkentő sejtek működésére is ösztönzőleg hat.

Fokozatosság

A kocogóprogram megkezdése előtt el kell jutnunk odáig, hogy 20-30 percen keresztül folyamatosan tudjunk gyalogolni. A fokozatosság ennél a mozgásformánál is meghatározó, hiszen egy magasabb intenzitási szintre történő átállás éppúgy nehézséget okoz, mint a kezdőknek az első lépések. Először kocogj 10, 20, majd 30 lépést, köztük gyalogolj 10-10 lépést, és ezt ismételjük 20-30 percen keresztül. Majd a kocogás időtartamát 1-2 percre emelhetjük. Ezt a mennyiséget addig növeljük, amíg folyamatosan teljesítünk 3 km-t. Ha már úgy érezzük, ez sem elég, akkor jöhet a jól bevált, nagy tömegeket megmozgató, világszerte kedvelt futás.

Legolvasottabb cikkek

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Fókuszban

Harmónia kívül-belül - Tökéletes páros a Lenortól

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra!