Zsírégetés felsőfokon, avagy így kardiózz a kánikula idején

Írta: ,

Nem a legfelemelőbb érzés edzeni a kánikulában, de azért jobban teszed, ha az időjárás miatt nem adod fel a céljaidat. Előnyei is vannak a melegnek: ilyenkor eleve kevesebbet eszünk, könnyebb ételeket kívánunk, ezért még látványosabb lehet a fogyás, ha nem vagy rest mozogni. De hogyan kardiózz a nagy melegben?

Válaszd az edzőtermet!

Ha az év egyéb napjain nem is használod az edzőtermet, mert inkább a szabadtéri, vagy csoportos edzések híve vagy, most akkor is jó ötlet lehet mellette voksolni. Ennek egyszerű oka az, hogy az edzőtermek túlnyomó többsége klimatizált, ezért pontosan ugyanúgy végezheted az ismerős gyakorlatokat, mintha odakinn nem tombolna a hőség.

Ami a kardiót illeti, jöhet az ellipszis tréner, a lépcsőző gép, és természetesen a futópad, a bicikli. Az ideális hőmérsékletnek köszönhetően kihozhatod magadból a maximumot, és nem kell attól tartanod, hogy rosszul leszel, vagy sokkal rosszabbul teljesítesz, mint szoktál, pusztán azért, mert meleg van.

Válassz jól csoportos edzéseket!

Nem kell lemondanod a csoportos edzésekről sem, mint amilyen pl. az aerobic és különböző válfajai, esetleg a spinning, spinracing. Ezeket az órákat többnyire jól képzett edzők tartják, és ők pontosan tudják, hogy a hőségben nem szabad edzeni. Emiatt vagy eleve hűtött helyiségekben szervezik az edzést, vagy olyan időszakot választanak, amikor lehet a szabadban sportolni – erre vagy a korán reggel, vagy a késő este ideális. Érdemes utóbbival is tenned egy próbát, hiszen az sem tesz túl jót az egészségednek, ha a forgatott és hűtött levegőt szívod. Legalább este és hajnalban mozdulj ki egy kicsit! Persze figyelj nagyon magadra, ha rosszul esik, vagy soknak érzed, akkor ne erőltesd a gyakorlatokat, nem most kell csúcsokat döntened.

Edzhetsz egyedül is

Ha kellemesen hűvös a lakásod, akkor semmi akadálya annak, hogy otthon eddz, de ez azt feltételezi, hogy van légkondid, vagy legalább egy komolyabb ventillátorod. De mit tehetsz, ha nincs?

Többszintes családi ház esetében érdemes lehet a benti gépeket, vagy akár csak a polifoamodat ideiglenesen a pincébe, garázsba telepítened, hiszen ott jó néhány fokkal hűvösebb van, mint a lakásban.

Tény, hogy nem a legfelemelőbb egy pincehelyiségben edzeni, de a nagy kánikula általában minden nyáron csak néhány napig, hétig tart, tehát átmeneti megoldásnak ez is jó lehet. Ráadásul odalenn a zenét is maximumra tekerheted, kevésbé kell tekintettel lenned másokra.

Szabadtéren csak akkor eddz egyedül, ha biztos vagy benne, hogy a rosszullét elkerül! Érdemes lehet ilyenkorra edzőtársat választanod, akivel nem csak a megfelelő időpontot, hanem helyet is kiválasztjátok. Pl. ezeken a napokon jó ötlet parkos területen, vagy akár erdőben futni, de biztos te is jobban érzed magadat, ha idegen helyen nem kell magányosan rónod a köröket.

Próbálj ki valami újat!

Ha már tombol a nyár, és a szokásos edzésformák unalmasnak bizonyulnak, ideális választás lehet számodra egy kis vízparti edzés. Keresve sem találnál jobb kardiót, mint az úszás, ami nem csak átmozgatja minden porcikádat, egyúttal le is hűti a testedet.

Remek választás bármilyen vízi sport, de az is sokat segít, ha egyszerűen a parton kocogsz, vagy biciklizel. Általában kicsit jobban mozog a levegő ezeken a helyeken, és bármikor dönthetsz úgy, hogy felfrissíted magadat – a megfelelő helyeken fürödhetsz is akár.

Ebben az esetben figyelj, hogy semmiképpen se menj bele hirtelen a hideg vízbe, bármennyire s jól esne! Ugyanez igaz az otthoni fürdésre is. Ha hideg vízben zuhanyoznál, akkor is először langyosat engedj magadra, és csak szép fokozatosan hűtsd a hőmérsékletet a számodra ideálisra.

Képek forrása: .shock/Depositphotos.comavemario/Depositphotos.com