Vonzó vádlit szeretnél? Így formáld a lábszárad munkaidőben

Írta: ,

Ha történelmi szempontból vizsgáljuk a témát, akkor elmondhatjuk, hogy a női vádli látványa még meglehetősen újnak számít a modern férfi társadalom körében. Még a múlt század elején is kihívónak, ledérnek és könnyűvérűnek tartották azt a hölgyet, aki megengedte magának, hogy a bokái kivillanjanak a hosszú szoknya alól. Éppen ezért a vádli – annak ellenére, hogy ma már sokat lazultak az erkölcsök – a férfiak számára továbbra is a rejtett erotikát szimbolizálják. Különösen kecses, tónusos pedig attól lesz az alsó lábszár, ha rendszeres edzésben van.

Milyen az ideális vádli?

Az ide vonatkozó felmérések szerint a legszebb vádli kissé izmos, de semmiképpen sem szálkás. Az sem árt, ha a boka és az alsó lábszár jól elkülönül egymástól.

A fatörzs vagy parizer lábként emlegetett forma lehet öröklött, de megfelelő tornagyakorlatokkal szebbé, nőiesebbé varázsolható.

A vádli nem egy, hanem több izomból tevődik össze. Ezek közül a legfontosabb a sípcsonti izom, a szárkapcsi izom, a háromfejű lábikra izom, a gázlóizom és a lábujjakat hajlító izom. Mozgás közben ezek az izmok összehangoltan működnek, elősegítve a kiegyensúlyozott, stabil járást.

Egyszerű gyakorlatok a szép női vádliért

A súlyfelesleggel küzdők gyakran szélesebb, vastagabb vádlival rendelkeznek, hiszen lábszáruk nagyobb terhet cipel, melytől megerősödnek, megvastagodnak az izmok. Adódik a kérdés, hogy a vádlira irányuló testedzéssel lehetséges-e, hogy még vastagabb lesz ez a testrész?

Szakemberek szerint ettől nem kell tartania annak, aki sok ismétlést végez és nem használ súlyzót a gyakorlatokhoz. Aki viszont ennek ellenkezőjére vágyik, tehát szeretne kissé izmosabb lábat, az súlyzók használatával fejlesztheti a szóban forgó terület, miközben fut, gyalogol, szökdécsel vagy guggol.

Vádlitorna ülve

A legjobb, ha egy nem túl kemény fa széken, de nem is masszázs fotelben üldögélve végezzük a gyakorlatot. Az irodai székek tökéletesek erre a célra, főleg, ha nem gázliftes és beállítjuk a megfelelő magasságot. A lényeg, hogy a térdízület derékszöget zárjon be, a talp a talajon legyen teljes felületével.

A súly lehet egy néhány száz oldalas mappa az íróasztalról, egy jól megpakolt retikül, vagy ha valaki olyan szerencsés, hogy kisgyerekekkel dolgozik együtt, akkor akár egy gyerkőcöt is az ölébe ültethet (10-12 kilogrammnál ne legyen nehezebb).

A gyakorlat közben lassan emeld a sarkad olyan magasra, amennyire csak lehet, közben fújd ki a levegőt. Leengedéskor szívd be. Ezt a mozdulatsort akár munka közben is végezheted, amikor és ameddig csak jólesik.

Vádli formálása sorban állás közben

Ha munkaidőben megéhezel vagy szeretnél kávészünetet tartani, mindenképpen a lépcsőn közlekedj, a liftet felejtsd el! A büfében történő sorban állás és várakozás közben is használd ki az alkalmat egy kis tornagyakorlatra. Lábfejeid előre nézzenek kis terpeszben, térded tartasd nyújtott állapotban és emeld fel a sarkad párosan 20-szor.

Minden emelésnél tartsd ki 2-3 másodpercig, majd engedd vissza magad. Hidd el, nem lesz feltűnő, senki nem fog megszólni, hogy mit csinálsz. Ha tetszik, csináld minél gyakrabban, úgy is, hogy kifelé, majd húsz gyakorlatot után befelé fordítod a lábfejeket. Így más-más lábizmodat tudod megmozgatni, mire a kasszához érsz.

Lépcsős gyakorlat

Ha van lépcső a közeledben, akkor állj az egyik fok szélére úgy, hogy talpad elülső része legyen csak stabilan. A sarkad egészen mélyre is süllyedhet, ezáltal nyújtani is tudod a vádlidat, ami kötelező minden gyakorlat végén, az izomlázzal járó fájdalom elkerülése végett.

Lassan állj lábujjhegyre, amilyen magasra csak sikerül, majd engedd vissza a testsúlyod. Lépcső hiányába egy vastagabb könyv is megteszi. Tovább nehezítheted a gyakorlatot, ha egyszerre csak az egyik lábadon állsz, a másikat a levegőben tartod.