Hogyan lesz úszógumiból kockahas?

Írta: ,

Előző cikkemben már említettem, hogy a hátfájást úgy tudod a legjobban megelőzni, ha a mély hátizmokat és a hasfaladat is erősíted. Ha pedig kockahasra vágysz, érdemes szem előtt tartanod néhány dolgot, hiszen számos tévhit kering a köztudatban ezzel kapcsolatban!

Zsírból izom?

1/5 Zsírból izom?

Ahogy azt már korábban is írtam, tulajdonképpen mindenkinek kockahasa van, csak zsírszövet helyezkedik el fölötte.

Sajnos sokan abban a tévhitben élnek, hogy pusztán hasizomgyakorlatokkal el tudják tüntetni ezt a bizonyos zsírmennyiséget. Rossz hírem van: ez bizony tévedés! A hasi zsírmennyiség nem fog izommá alakulni.

Ez sem valósulhat meg ilyen módon, mint ahogy – nem túl jó, de szemléletes példa – a hajadból sem lesz soha köröm.

Az izom és a zsír teljesen más testszövet!

A hasizomgyakorlatok jótékony hatásai

2/5 A hasizomgyakorlatok jótékony hatásai

Azért szükséges ilyen gyakorlatokat végezni, hogy az így tónusba kerülő hasizom erősítse a törzsedet, javítsa a testtartásodat, és segítsen a test stabilizálásában.

Emellett egy edzett hasfal a hasat befelé húzza, aminek köszönhetően csinosabb leszel.

A hasizom edzése során az izomzat jótékony masszírozó, keringésfejlesztő hatással van az alatta található belső szervekre és azok működésére, többek között az emésztésre is.

Ugye elég meggyőzőek voltak a fenti érvek ahhoz, hogy rendszeresen végezz a hasfalat és a törzset erősítő gyakorlatokat?

Ha valóban kockás hasra vágysz...

3/5 Ha valóban kockás hasra vágysz...

Azt sose feledjük, hogy nem a hasizomgyakorlatoktól fogunk fogyni, pusztán ezzel nem tüntethető el a hason lévő fölösleg!

Lokális zsírégetés ugyanis nem létezik. Ahová először hízunk, onnan fogyunk utoljára. A testsúly szabályozása a kalóriabevitel és a kalóriafelhasználás egyensúlyán múlik.

Ha az a fő célunk, hogy megszabaduljunk a hasi zsírkészleteinktől, akkor nagy kalóriafelhasználású és a nagy izomcsoportokat megmozgató erősítő edzésre és kardió edzésre van szükség.

Ilyenkor például fussunk, vagy végezzünk guggolásokat, mert ezek a mozgásformák nagy kalóriafelhasználással járnak.

Ezenfelül energiaszegény étrendet kell követnünk. Ha így cselekszünk, idővel láthatóvá válik a sokak által áhított és igenis létező egyenes hasizom!

Hasizmaink

4/5 Hasizmaink

Az egyenes hasizom mellett található a külső és az alatta futó belső ferde hasizom.

Ezen izmok a törzs forgatásáért és oldalra hajlításáért felelősek elsősorban.

A legmélyebben található hasizom a haránt hasizom, amely mintegy övként veszi körbe a gerincünket. Ennek az izomnak van leginkább szerepe a test tartásában.

A köznyelvben létezik még az „alsóhas” kifejezés is, ez voltaképpen az egyenes hasizom köldökmagasság alatti részét jelenti.

Az egyenes hasizom alsó részének edzése nehezebb, mert a klasszikus lábemelésekkel végzett gyakorlatoknál az úgynevezett csípőhorpaszizom átveheti a szerepét.

Érdemes tehát külön figyelni arra a gyakorlat végrehajtása során, hogy a combjainkat ellazítsuk, és hogy a láblendítés helyett a csípő megbillentésével a szeméremcsont és a köldök közötti résznél futó izomzat összehúzódása következzen be.

Egy kis segítség

5/5 Egy kis segítség

Ha még többet szeretnél olvasni a sportolásról, vagy megtalálni a neked megfelelő mozgásformát, Formáld magad! – Változtass! Segítek neked című könyvemben még több fontos infót és hasznos tanácsot olvashatsz!