Ülőmunkát végzel? Íme 5 edzéstipp, hogy búcsút inthess a hátfájásnak!

Nagy Niki
Írta: ,

Az, ha egész nap a monitor előtt ülsz, rendkívül leterheli a gerincedet és a vállaidat. A testednek természetellenes, fájdalmas a folyamatos ülés, így amellett, hogy szabályos időközönként felállsz néhány percre, hogy kinyújtóztasd a végtagjaidat, speciális gyakorlatokra is szükség van, hogy azokat az izmaidat erősítsd, amelyek visszaszorítják az ülőmunka káros hatásait. Mutatunk néhány ilyet, amelyek biztosan segítenek a gerincednek kibírni a terhelést.

Híd Kép forrása: popsugar.com

Biztosan emlékszel még a tesiórákról a hídra – ez a gyakorlat korántsem olyan haszontalan, mint akkoriban gondoltuk, persze csak akkor, ha helyesen végzed el.

Figyelj arra, hogy megnyújtsd előtte a csuklóidat, mert könnyen megfájdulhatnak vagy meghúzódhatnak, és ne erőltess semmit, ami nem esik jól – először bőven elég csak félhídba lemenni, és a csípődet emelni fel a padlóról.

Ahogy egyre hajlékonyabb leszel, jobban ki tudod csavarni a testedet, a hátad pedig meg fogja köszönni a nyújtást.

Lefelé néző kutya Kép forrása: popsugar.com

Ezt a híddal felváltva érdemes csinálni, hiszen pontosan fordítva nyújtja meg a hátadat, mint a párja.

A lefelé néző kutyapóznál az a lényeg, hogy a csuklódtól a fenékcsontodig egyenes vonalat húzzon a tested, a lábaidat behajlíthatod, ha nem tudod teljesen letenni a sarkadat.

A fő cél az legyen, hogy teljes háromszöget zárjon be a tested a talajjal, és le tudd tenni a sarkadat is mindenféle fájdalom nélkül.

Ide nem egyszerű eljutni, de ha sikerül, akkor tökéletesen le tudod nyújtani az egész testedet.