Így tüntesd el a narancsbőrt 3 lépésben - Az életmódod tehet róla!

Írta: ,

Ahogyan kúszik felfele a hőmérséklet, úgy válik egyre több ember számára rémálommá a ruhaválasztás, leginkább akkor, ha az illető narancsbőrrel, vagy más néven cellulittal küzd! Ez a bőr alatt megtelepedő zsírszövet ugyanis nem nyújt túl esztétikus látványt, ahogyan a neve is utal rá, olyanná válik a bőr felszíne tőle, mint a narancshéj. Ezeket az apró gödröcskéket piszok nehéz eltüntetni, legfőképpen, ha nem a megfelelő eszközöket vetjük be ellenük.

​​​​​Nem létezik olyan csodaszer, amely önmagában képes lenne eltüntetni a narancsbőrt, vagy lefaragni a plusz kilókat! Vannak különböző táplálékkiegészítők, zsírégető tabletták és krémek, amik elősegíthetik a folyamatot, de ezek kéz a kézben járnak az életmódváltással. A további pontokban felsoroltak nélkül szedhetünk bármit vagy kenhetünk magunkra bármit, az eredmény nem fog változni!

Tiszta étkezés Kép forrása: unsplash

Sosem tudjuk elégszer hangoztatni, hogy a tiszta étkezés mennyire fontos. A feldolgozott élelmiszerek számos telített zsírsavat és gyorsan felszívódó szénhidrátot tartalmaznak, melyek nagymértékben hozzájárulnak a narancsbőr kialakulásához. Nem csak a különböző édességeket és sós rágcsákat kell kivonni az étkezéseinkből, hanem bizonyos tej- és hústermékeket, péksüteményeket, előre dobozolt salátákat vagy félkész köreteket is.

A tiszta étkezés alapját a természetes alapanyagok képezik, mint a nyers zöldségek és gyümölcsök –fagyasztottak is lehetnek –, illetve a különböző friss húsok, és bizonyos száraz termékek. Nem kell megijedni, a tiszta étkezés nem egyenlő a fogyókúrával, nem kell éheztetni a szervezetünket, csupán arra kell törekedni, hogy minél kevesebb mesterséges anyag kerüljön bele!

Megfelelő folyadékbevitel Kép forrása: unsplash

Tudjuk, hogy mennyire nehéz betartani a napi szükséges folyadékbevitelt, azonban érdemes egy applikáció vagy online kalkulátor segítségével kiszámolni, hogy a testtömegünk és életmódunk alapján egyáltalán mennyi is az a „szükséges”. A közhiedelemmel ellenben ugyanis nem egyforma mennyiség kell mindenkinek, tehát könnyedén megeshet, hogy a sokszor hangoztatott napi 2-3 liter folyadékra nekünk nincs is igényünk!

Ha azonban kikalkuláltuk, hogy az adataink alapján mennyit kéne fogyasszunk, a megadott mennyiséget próbáljuk meg betartani! Ma már remek kis applikációk vannak, melyek rendszeresen figyelmeztetnek arra, hogy innunk kéne, érdemes lehet őket bevetni! Emellett számtalan kulacs igyekszik a külsőségekkel is arra ösztönözni bennünket, hogy fogyasszunk több folyadékot. Az agy valamiért jobban kedveli a „szép” palackból érkező folyadékot, így erre is érdemes lehet próbát tenni!