Túlsúlyos vagy? Így fogj neki az edzésnek!

Írta: ,

Tényleg igaz a mondás, hogy a mozgást csak elkezdeni nehéz, utána megy minden magától – fokozottan igaz ez abban az esetben, ha nagyobb felesleggel tervezgeted az edzés beiktatását a mindennapjaidba. Könnyű elbátortalanodni, ha nem vagy hozzászokva a mozgáshoz, vagy nem tudod, hogy kezdj neki. Pedig hiszed vagy sem, néhány szempontból még jobb pozícióból is indulsz, mint a kevesebb felesleggel küzdő lányok! Most összegyűjtöttem pár hasznos tippet, hogy hogyan motiváld magad az életmódváltásra!

Először is: menj el orvoshoz!

Nagyobb túlsúly esetén NAGYON fontos, hogy először az orvosoddal konzultálj. A hirtelen intenzív mozgás megterhelheti a testedet, hiszen a szervezeted nincs hozzászokva, hogy ennyire igénybe veszed.

Tegyük fel, hogy úgy döntesz, elkezdesz rendszeresen futni. Ha nem konzultálsz az orvosoddal, és nem óvatosan vágsz neki a fogyásnak, akkor könnyen lehet, hogy megterheled a térdedet, ami igazán soha nem gyógyul meg (főleg, ha porcproblémákról van szó) – végül egy elhamarkodott döntés miatt soha többet nem tudsz majd lefutni 5-6 kilométernél többet. Megéri mindenre kiterjedő vizsgálatot csináltatni, hogy kiderüljön, nincs-e valami lappangó betegséged, amiért speciális étrendre lenne szükséged, vagy olyan sérülés, deformáció, ami miatt nem csinálhatsz egyes gyakorlatokat. 

Kezdd kicsiben! Kép forrása: pinkpistachio.com

Bár legtöbbször szeretünk rögtön mindent beleadni, ezzel igazából csak ártunk magunknak. Ha első alkalommal 5 km-t futsz, vagy megcsinálsz kétszáz felülést egyhuzamban, másnap meg sem bírsz majd mozdulni az izomláztól, és semmi motivációd nem lesz, hogy folytasd.

Ha azt tervezed, hogy mostantól egészségesebb életmódra váltasz, kezdd kicsiben: először sétálj néhány órát a kutyáddal vagy a barátoddal, menj el biciklizni vagy kezdj neki a jógának! Ezek mind olyan tevékenységek, amik égetik a zsírt, de nem terhelik meg annyira a szervezetedet.

Viszont jó hírünk is van: mivel több a felesleg rajtad, hamarabb fog látszódni az eredmény is. A vizesedés eltűnik, és akár már néhány hét alatt is sokkal karcsúbb lehetsz, ha betartod az étrendedet és fokozatosan emeled az edzések intenzitását.