Túlsúlyos vagy? Így fogj neki az edzésnek!

Írta: ,

Tényleg igaz a mondás, hogy a mozgást csak elkezdeni nehéz, utána megy minden magától – fokozottan igaz ez abban az esetben, ha nagyobb felesleggel tervezgeted az edzés beiktatását a mindennapjaidba. Könnyű elbátortalanodni, ha nem vagy hozzászokva a mozgáshoz, vagy nem tudod, hogy kezdj neki. Pedig hiszed vagy sem, néhány szempontból még jobb pozícióból is indulsz, mint a kevesebb felesleggel küzdő lányok! Most összegyűjtöttem pár hasznos tippet, hogy hogyan motiváld magad az életmódváltásra!

Először is: menj el orvoshoz!

1/5 Először is: menj el orvoshoz!

Nagyobb túlsúly esetén NAGYON fontos, hogy először az orvosoddal konzultálj. A hirtelen intenzív mozgás megterhelheti a testedet, hiszen a szervezeted nincs hozzászokva, hogy ennyire igénybe veszed.

Tegyük fel, hogy úgy döntesz, elkezdesz rendszeresen futni. Ha nem konzultálsz az orvosoddal, és nem óvatosan vágsz neki a fogyásnak, akkor könnyen lehet, hogy megterheled a térdedet, ami igazán soha nem gyógyul meg (főleg, ha porcproblémákról van szó) – végül egy elhamarkodott döntés miatt soha többet nem tudsz majd lefutni 5-6 kilométernél többet. Megéri mindenre kiterjedő vizsgálatot csináltatni, hogy kiderüljön, nincs-e valami lappangó betegséged, amiért speciális étrendre lenne szükséged, vagy olyan sérülés, deformáció, ami miatt nem csinálhatsz egyes gyakorlatokat. 

Kezdd kicsiben! Kép forrása: pinkpistachio.com

2/5 Kezdd kicsiben!

Bár legtöbbször szeretünk rögtön mindent beleadni, ezzel igazából csak ártunk magunknak. Ha első alkalommal 5 km-t futsz, vagy megcsinálsz kétszáz felülést egyhuzamban, másnap meg sem bírsz majd mozdulni az izomláztól, és semmi motivációd nem lesz, hogy folytasd.

Ha azt tervezed, hogy mostantól egészségesebb életmódra váltasz, kezdd kicsiben: először sétálj néhány órát a kutyáddal vagy a barátoddal, menj el biciklizni vagy kezdj neki a jógának! Ezek mind olyan tevékenységek, amik égetik a zsírt, de nem terhelik meg annyira a szervezetedet.

Viszont jó hírünk is van: mivel több a felesleg rajtad, hamarabb fog látszódni az eredmény is. A vizesedés eltűnik, és akár már néhány hét alatt is sokkal karcsúbb lehetsz, ha betartod az étrendedet és fokozatosan emeled az edzések intenzitását.

Olyan sportot válassz, amit élvezel! Kép forrása: julietgisele.com

3/5 Olyan sportot válassz, amit élvezel!

Az első nagy lelkesedés könnyen alábbhagy pár hét után, és mivel ennyi idő alatt valószínűleg nem sikerült kockásra gyúrni a hasad, elgondolkodsz azon, miért is kezdted el ezt az egészet. Mit lehet ezzel tenni? Azon kívül, hogy megerőszakoljuk magunkat, és mégis felkelünk ötkor egy "jó" futásra, a legegyszerűbb módszer az, ha olyan sportot választunk, amit egyébként szeretünk is.

Ha élsz-halsz a csapatsportokért, ne kínozd magad úszással, szedd össze inkább a barátnőket, és kosarazzatok egyet! Ha nem szeretsz futni, ne erőltesd, próbáld ki inkább a harcművészeteket, a görkorcsolyázást, az aerobikot, a crossfitet, bármit, amit élvezettel csinálsz. Így a mozgás sem lesz mindig szükséges rossz, és várni fogod, mikor mehetsz legközelebb!

Ne mérd magad! Kép forrása: underarmour.com

4/5 Ne mérd magad!

Ismételd utánam: a mérleg rossz! Az ördög találmánya, hogy elbizonytalanítsa a diétázókat, és arra késztesse őket, hogy kihagyják a vacsorát, aztán hajnalban üres gyomorral gyúrják magukat a teremben órákig.

A mérlegnek nem szabad hinni, mert hazudik – egy kiló izom ugyanis sokkal, de sokkal kisebb helyet foglal el, mint egy kiló zsír, így lehetsz akár nehezebb is, mégis tűnhetsz vékonyabbnak, egyszerűen azért, mert az izmaid elkezdtek növekedni. Attól se félj, hogy túl izmos leszel – ez a direkt erre a célra kifejlesztett étrend és speciális edzésterv nélkül annyira valószínűtlen, mint az, hogy a flabélostól kockás hasad lesz. Dobd ki a mérleget, és vegyél inkább egy centit – az sokkal hatásosabban mutatja, hol tartasz éppen!

Csinálj magadnak motivációs táblát! Kép forrása: glambistro.com

5/5 Csinálj magadnak motivációs táblát!

Nem muszáj ragasztgatni és kivagdosni az újságokból a képeket – a közösségi média csodákra képes!

Menj fel az Instagramra, a Tumblr-re vagy a Pinterestre, és készíts magadnak motivációs oldalakat, táblákat, kövess olyanokat, akiknek tetszik az alakjuk és akik rendszeresen posztolnak edzős képeket.

Akárhányszor csábítóan mosolyog rád az a hatalmas Nutella a polcon, vagy hajnalban még a szemeidet sem akarod kinyitni, nemhogy elindulni kocogni, csak nyisd meg ezeket az oldalakat, és rögtön érkezik is a motiváció.

Nem is olyan mumus az a közösségi média, ahogy sokan gondolják!